شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#روستای#کرمانشاه

وزیر جهاد کشاورزی از پروژه گاوداری یک هزار راسی روستای تپه کوییک روانسر بازدید کرد

وزیر جهاد کشاورزی از پروژه گاوداری یک هزار راسی روستای تپه کوییک روانسر بازدید کرد

کرمانشاه - ایرنا - سید «جواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور صبح پنجشنبه با سفر به شهرستان روانسر در اولین برنامه خود از پروژه گاوداری یک هزار راسی روستای تپه کوییک این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شماری از مسوولان وزارتخانه و همچنین مسوولان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این سفر وزیر جهاد کشاورزی را همراهی می کنند.

گاوداری ۱۰۰۰ راسی روستای تپه کوییک روانسر در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار اجرا و سال ۹۲ عملیات اجرایی آن آغاز شده ، که فاز اول آن با ظرفیت ۵۰۰ راس در سال ۱۳۹۴ و فاز دوم آن در سال ۹۷ به بهره برداری رسید.

گاوداری تپه کوییک روانسر زمینه اشتغال ۱۰۵ نفر را به طور مستقیم فراهم کرده و روزانه ۳۵ تن شیر تولید می کند.

ساداتی نژاد همچنین از واحد دانش بنیان مجتمع شیمیایی بیستون به عنوان یکی از محدود تولید کنندگان «تکنیکال» سموم کشاورزی در خاورمیانه بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی از پروژه گاوداری یک هزار راسی روستای تپه کوییک روانسر بازدید کرد

این مجتمع تنها تولید کننده تکنیکال سموم کشاورزی در خصوص ۲ آفت کش کشاورزی (علف کش تخصصی مزارع چغندر قند «کلریدازون» و دیگری حشره کش «پیریپروکسی فن» حشره کش سبز) است.

وزیر جهاد کشاورزی و نماینده ویژه رییس جمهور در ادامه سفر به شهرستان روانسر پس از حضور در آیین گلباران مزار شهدا ، با خانواده شهید جاویدالاثر علی اشرف احمدی در شهر روانسر نیز دیدار کرد.

دیدار چهره به چهره با جمعی از مردم و شرکت در نشست شورای اداری شهرستان روانسر از دیگر برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در این شهرستان است.

بازدید از مزرعه نمونه کشاورزی گندم در روستای برهان الدین آخرین برنامه سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان روانسر خواهد بود.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در بیست و هشتمین سفر استانی خود، صبح پنجشنبه ۲۳ تیرماه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد کرمانشاه شد.

در این سفر، چهار معاون رییس جمهور، یک مشاور و  هشت تن از وزرا، آیت الله رییسی را همراهی می کنند.

رئیس جمهور در چندماهه اخیر از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به ترتیب به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان / ‏‬ متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و کردستان سفر کرده است.

براساس برنامه اعلام شده، رییس جمهور در اولین برنامه خود به شهرستان سرپل‌ذهاب سفر می‌کند و در جمع مردم این شهرستان در حرم احمدابن اسحاق (ره) سخنرانی می کند.

سخنرانی در جمع مردم کرمانشاه در ورزشگاه حضرت امام (ره)، حضور در جلسات شورای اداری و شورای گفت و گو و اشتغال و نشست خبری با خبرنگاران از دیگر برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور در کرمانشاه است.

همچنین یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده رییس جمهوری به شهرستان اسلام آباد غرب سفر خواهد کرد و عیسی زارع‌پور و سید احسان خاندوزی وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی نیز به ترتیب به شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و سنقر می‌روند.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی مطالبات مردمی برنامه سفر به شهرستان‌های کنگاور و صحنه را در دستور کار خود دارد و سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری مطالبات شهرستان‌های جوانرود و روانسر را بررسی خواهد کرد.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در شهرستان هرسین حضور پیدا می‌کند و علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو به ثلاث باباجانی می‌رود و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز قصد سفر به شهرستان پاوه را دارد.

سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی نیز فردا به شهرستان‌های گیلانغرب و قصرشیرین سفر خواهد کرد و احمد وحیدی وزیر کشور نیز فردا به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری بررسی مشکلات شهرستان کرمانشاه را بر عهده دارد.

همچنین در این سفر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده و حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی عضو شورای هماهنگی و ارتباطات با روحانیت نیز در کرمانشاه در نشست های تخصصی مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را بررسی می‌کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

مردم استان کرمانشاه که متشکل از برادران اهل تشیع، اهل تسنن و اهل حق هستند در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.