شهر خبر

«جانا» به چاپ پنجم رسید؛

اولین شهید مدافع حرم که بود؟

«جانا» به چاپ پنجم رسید/ اولین شهید مدافع حرم که بود؟

کتاب «جانا» زندگینامه اولین شهید مدافع حرم است که به چاپ پنجم رسید.

به گزارش مشرق، کتاب «جانا» نوشته منصوره قنادیان، زندگینامه اولین شهید مدافع حرم است که به چاپ پنجم رسید.

منصوره قنادیان نویسنده ایرانی، کتاب‌هایی همچون «حسن شفیع‌زاده؛ یادگاران ۲۶»، «دیدار پس از غروب؛ مهدی نوروزی (مدافعان حرم ۱)»، «با تو می‌مانم: زندگی داستانی شهید مدافع حرم» را به چاپ رسانده است. این نویسنده در کتاب «جانا»، زندگی سراسر عشق و عاطفه شهید محرم ترک به همسر و فرزندانش، ادب و احترام به پدر و مادرش، معرفت و انسانیت در حق دوستانش و ایمان و غیرت به دین و آیینش را ساده و روان روایت می‌کند. داغ ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۰ چیزی کمتر از ۲۱ دی‌ماه نداشت. اما نام شهید محرم ترک سال‌ها بعد بر سر زبان‌ها آمد.

بخش‌هایی از کتاب «جانا»

«همان لحظه اول که فاطمه را دید، مهرش به دلش افتاد. سفید بود و تپل و لپ گلی. انگار همه دنیایش شده بود. از روز اول که سه تایی برگشتند خانه خودشان با فاطمه حرف می‌زد. اسمش را گذاشته بود جانای بابا...»

 «جانا» به چاپ پنجم رسید/ اولین شهید مدافع حرم که بود؟

شهید محرم ترک متولد سال ۱۳۵۷ در روستای قاضی آباد شهرستان ازنای لرستان در دامنه اشترانکوه به دنیا آمد. وی بیست‌وهشتم دی‌ماه سال ۱۳۹۰ در آخرین روز ماموریتش بر اثر سانحه انفجار به شهادت رسید و نام وی به عنوان اولین شهید مدافع حرم ایرانی در لیست فدائیان حضرت عقیله بنی‌هاشم (س) ثبت شد. این شهید بزرگوار یکی از بهترین‌های تخریب در خنثی‌سازی تله‌های انفجاری، مین‌های دست‌ساز و مربی بسیاری از شهدای مدافع حرمی است که بعد از او نام‌آشنای شهرشان شدند. وی در شرایطی شهد شهادت را نوشید که مردم ایران داغدار شهادت دانشمند جوان هسته‌ای‌، شهید مصطفی احمدی روشن بودند و فقدان یکی از بهترین‌ جوان‌هایشان در سکوت خبری آن زمان گم شد.

در ادامه فیلمی از محرم ترک اولین شهید مدافع حرم را می‌توانید مشاهده کنید.