شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برنامه ششم#مجلس#وزارت#کمیسیون اقتصادی

بنایی:

تشکیل وزارت بازرگانی خلاف برنامه ششم توسعه است

تشکیل وزارت بازرگانی خلاف برنامه ششم توسعه است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تشکیل وزارت بازرگانی را خلاف برنامه ششم توسعه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بنایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگویی گفت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با برنامه ششم توسعه منافات دارد.

بنایی افزود: با توجه به و اصرار دولت مبنی بر تشکیل این وزارتخانه، مجلس این لایحه را بررسی خواهد کرد اما برای اجرایی‌ شدن نیاز به دو سوم آراء نمایندگان دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار کرد: در صورتی که تفکیک این وزارتخانه صورت گیرد وزارتخانه‌های دیگری که ادغام شدند مانند وزارت راه و شهرسازی و غیره، در آینده ممکن است تمایل به تفکیک داشته باشند و استخدام‌های بی‌جایی برای تفکیک هر وزارتخانه انجام‌می‌شود که با برنامه ششم توسعه مبنی بر کوچک‌سازی دولت منافات دارد.

بنایی افزود: در حال حاضر مشکل وزارت صمت با تفکیک حل نمی‌شود و این وزارتخانه نیازمند مدیران توانمند است و دولت با طرح مسئله تفکیک، به دنبال حل صورت مسئله است، استفاده از افراد شایسته این مشکل را حل خواهد کرد.

بنایی در ادامه اذعان کرد: به فرض که این وزارتخانه تفکیک شود، یک سال طول می‌کشد تا دو وزارتخانه سر و سامان پیداکنند و در این دوره بازار و واحدهای تولیدی بلاتکلیفی شدیدی خواهند داشت. کلیت مجلس در حال حاضر موافق یا مخالف این لایحه نیست، باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تنظیم بازار در دوره گذار از وزارتخانه صمت به وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن اظهار کرد: در حال حاضر موضوع تنظیم بازار به عنوان به عنوان وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است و در صورت تشکیل وزارت بازرگانی به وزارتخانه جدید محول خواهدشد و چنانکه ذکر شد در این دوره کلافگی در بازار ایجاد خواهد شد و واحدهای تولیدی و مردم متضرر می‌شوند.