به گزارش اکوایران ، روز چهارشنبه شاخص کل بورس در شروع معاملات افزایشی شد و تا پایان به صعود ادامه داد. در پایان معاملات شاخص کل بورس با صعود 6 هزار و 517 واحدی به رقم یک میلیون و 490 هزار و 51 واحد رسید. 

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز رشد کرد و در پایان معاملات هزار و 537 واحد نسبت به روز سه‌شنبه بالا آمد و در رقم 407 هزار و 12 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 110 واحد صعود کرد و به رقم 19 هزار و 809 واحد رسید. 

بورس

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 319 نماد رشد قیمت داشتند و 280 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 53 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 47 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای بیست و یکمین روز متوالی منفی شد و 223 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام مبین (شرکت مبین انرژی خلیج فارس) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 40 میلیارد تومان بود. پس از مبین، نمادهای دی (بانک دی) و کسرا (شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی رشد کرد و «شپنا»، «شبندر»، «شتران» و «شبریز» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. این 4 نماد پالایشی در مجموع بیش از 4 هزار واحد شاخص را بالا کشیدند. همچنین نمادهای «فملی»، «میدکو» و «فولاد» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «فغدیر» و «شاوان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «بنو» و «توسن» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و شبندر و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

مازاد تقاضا در بورس

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 18 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 272 درصد رشد کرد و در رقم 82 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد شاوان (شرکت پالایش نفت لاوان) با صف‌ خرید 48 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شاوان، نمادهای ختراک (شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران) و ملت (شرکت بیمه ملت) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که ارزش آن 7 میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای فمراد، لسرما، خپویش و غپونه بیشترین صف فروش داشتند. 

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 19 هزار و 521 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 15 هزار و 277 میلیارد تومان بود که 78 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 742 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 4 ماه اخیر است. 

جدول معاملات

در معاملات امروز نماد شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 153 میلیارد تومان بود. 

پس از شپنا، شبندر بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد شتران رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن خگستر و کسرا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی با تعداد 634 میلیون 588 هزار و 907 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شپنا تعلق داشت. دو نماد خساپا و وساخت در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس