شهر خبر

امروز مطرح شد؛

درخواست خانواده «ابو عاقله» برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا

درخواست خانواده «ابو عاقله» برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا

خانواده «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی ترور شده در اردوگاه جنین، خواستار دیدار با جو بایدن شدند و وزیر خارجه آمریکا هم از این خانواده خواست تا برای مذاکرات مستقیم به واشنگتن سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی خانواده «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره که در اردوگاه جنین به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، درخواست خود را برای دیدار با جو بایدن تکرار کردند.

خانواده ابوعاقله همچنین خواستار این شدند که یک مرجع امنیتی آمریکایی مثل دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) بر روند تحقیقات درباره ترور ابوعاقله نظارت داشته باشد.

این درخواست خانواده ابوعاقله در حالی مطرح می‌شود که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز چهارشنبه در سخنانی گفت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از خانواده ابوعاقله خواسته است تا برای رایزنی‌های مستقیم به واشنگتن سفر کنند.

قابل ذکر است که وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته نتایج تحقیقات روی گلوله عامل قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی را اعلام کرد و مدعی شد که به دلیل متلاشی شدن این گلوله، امکان ارائه ارزیابی دقیق درباره آن وجود ندارد!

وزارت خارجه آمریکا بر مبنای گزارش یک تیم تحقیقاتی اعلام کرد که احتمالاً گلوله‌ای که شیرین ابوعاقله را به قتل رسانده از اسلحه نظامیان صهیونیست شلیک شده است، اما دلیلی وجود ندارد که نظامیان صهیونیست به صورت عمدی این خبرنگار فلسطینی را هدف قرار داده باشند.

تونی ابوعاقله، برادر شیرین ابوعاقله در این باره تاکید کرد: نتایج اعلام شده از سوی وزارت خارجه آمریکا از پایه و اساس غیر قابل پذیرش است.

وی افزود: این مساله کاملاً روشن و واضح است که نظامیان صهیونیست در جریان این حادثه، ۱۶ گلوله به سوی خبرنگاران فلسطینی شلیک کرده‌اند که یک گلوله آن منجر به شهادت شیرین ابوعاقله و یک گلوله دیگر به زخمی شدن یک خبرنگار فلسطینی دیگر منجر شده است.

شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره، چند هفته پیش، هنگام تهیه گزارش از یورش نظامیان صهیونیست به جنین، مورد اصابت نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید.