شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#برگزاری انتخابات#فلسطین

اعتراف مقام ارشد جنبش فتح به اشتباه این جنبش در تعویق برگزاری انتخابات فلسطین

اعتراف مقام ارشد جنبش فتح به اشتباه این جنبش در تعویق برگزاری انتخابات فلسطین

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح بر اشتباه این جنبش در به تعویق انداختن برگزاری انتخابات فلسطین اذعان کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جبریل الرجوب دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی عربستان سعودی بر اشتباه این جنبش در به تعویق انداختن برگزاری انتخابات فلسطین اعتراف کرد و افزود که فتح هزینه‌های بسیار سنگینی را به سبب این اشتباه متحمل شده است.

الرجوب با تایید عدم صحت روش تعلیق انتخابات مجلس قانونگذاری اذعان داشت: «هیچ‌کس جرات ندارد که قبول کند انتخابات فلسطین بدون بیت‌المقدس برگزار شود اما تصمیم‌گیری پیرامون به تاخیر انداختن انتخابات باید با اجماع نظر تمامی کارگروه‌های جریان‌های سیاسی فلسطینی و پس از اخذ مشورت از آنها صورت می‌پذیرفت.»

انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین قرار بود پس از 15 سال وقفه در ماه می 2021 برگزار شود اما محمود عباس ریاست تشکیلات خودگردان در اقدامی خودسرانه و بدون مشورت با سایر گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی از جمله حماس برگزاری انتخابات مزبور را تا زمانی نامعلوم به تعویق انداخت. ابومازن دلیل این تصمیم خود را کارشکنی و ممانعت رژیم صهیونیستی از برگزاری انتخابات مزبور در شهر بیت المقدس اعلان کرده بود.

تاخیر در برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در حالی بود که برآوردها از پیروزی قاطع حماس و گروه‌های نزدیک به محور مقاومت و تضعیف جایگاه تشکیلات خودگردان و محمود عباس خبر می‌دادند.

برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در 22 می 2021 مقدمه‌ای بر برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در 31 جولای همان سال و پایان دادن به سلطه 15 ساله ابومازن بر کرسی ریاست این تشکیلات بود.

 

انتهای پیام/