شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه

تسهیل ورود شرکت های دانش بنیان به بازار سرمایه با حمایت سازمان بورس

 تسهیل ورود شرکت های دانش بنیان به بازار سرمایه با حمایت سازمان بورس

مقایسه شرکت‌های بزرک کشور با شرکت‌های بین‌المللی نشان می‌دهد هنوز در کشور ما عمده ارزش شرکت‌ها بر اساس سرمایه و دارایی فیزیکی است و در حال حاضر ۳۰ شرکت بزرگ بازار سرمایه دارایی محور هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، مجید عشقی رئیس سازمان بورس در همایش شرکت‌های دانش‌بیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده اظهار داشت: مقایسه شرکت های بزرک کشور  با شرکت‌های بین‌المللی نشان می‌دهد هنوز در کشور ما عمده ارزش شرکت‌ها بر اساس سرمایه و دارایی فیزیکی است و  در حال حاضر ۳۰ شرکت بزرگ بازار سرمایه دارایی محور هستند.

 وی با بیان اینکه شرایط افزایش فعالیت شرکت‌های دانش بیان در بازار سرمایه یکی از برنامه‌های سازمان بورس است، گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های بازار سرمایه ورود شرکت‌های دانش به بازار سرمایه ایجاد شده است و سازمان بورس در مرحله اول شرایط تسهیل تامین سرمایه این شرکت‌ها را از طریق 

عرصه اولیه  شرکت های دانش بیان در بازار سرمایه اجرایی شده است.

 وی افزود: امروز شرکت‌ دانش‌بیان مانند تپسی در بازار سرمایه فعالیت می کنند و در تلاش هستیم شرایط ورود این شرکت‌های را در بازار سرمایه تسهیل کنیم.

عشقی تاکید کرد: انتشار اوراق سرمایه برای شرکت‌های دانش‌بیان در دستور کار سازمان بورس قرار دارد و بحث تامین مالی جمعی نیز طی دو سال گذشته در بازار سرمایه اجرایی شده است و برنامه ریزی افزایش این تامین مالی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان بورس در خصوص استفاده از فینتک‌های در بازار سرمایه گفت: در حال حاضر معاملات آنلاین بورس از طریق کارگزاری‌ها انجام می‌شود. اما در حوزهای نظارت بر بازار جای خالی فینتک‌ها به شدت احساس می شود.

همچنین به دلیل داده‌های گسترده بازار سرمایه با استفاده از فینتک‌ها می‌توان شرایط بازار سرمایه  را بررسی کرد و در این بخش زمینه همکاری با شرکت‌های که دارای این فن‌آوری هستند فراهم شده است.

انتهای پیام