شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#عربستان

روش تازه ریاض در ترویج سازش با اشغالگران/ تبلیغات مجله سعودی برای دفاع از جنایت‌های ارتش اسرائیل!

روش تازه ریاض در ترویج سازش با اشغالگران/ تبلیغات مجله سعودی برای دفاع از جنایت‌های ارتش اسرائیل!

در بحبوحه ترویج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط سعودی‌ها، این بار یک مجله وابسته به عربستان اقدام به تبلیغ برای ارتش اسرائیل و بهبود چهره آن کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، درحالی که در بحبوحه سفر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به عربستان و فلسطین اشغالی گزارش‌های متعددی از تلاش‌ها برای رسیدن به توافقاتی میان ریاض و تل‌آویو در راستای عادی سازی روابط دو طرف منتشر می‌شود، طرف‌ سعودی به نوبه خود روش‌های مختلفی را برای ترویج سازش با صهیونیست‌ها پیش گرفته است. از جمله این روش‌ها می‌توان به کمپین‌های رسانه‌ای عربستان اشاره کرد که در چارچوب تلاش برای بهبود چهره رژیم اشغالگر صهیونیستی و آماده‌سازی افکار عمومی سعودی‌ها جهت امضای توافق صلح با این رژیم انجام می‌گیرد.

در همین راستا اخیرا یک مجله سعودی گزارشی منتشر کرده با این مضمون که گروهی از عرب‌های مسلمان و مسیحی و یهودی که با اسرائیل سوگند وفاداری یاد کرده‌اند در ارتش این رژیم حضور دارند.

در بخشی از این گزارش که در تاریخ 8 جولای جاری منتشر شده، آمده است: «صبح زود در صحرای نقب، یک گردان از سربازان با تفنگ از میان شن‌های صحرا عبور کردند. این یک مانور معمولی نظامی است، اما اینها جنگجویان عادی نیستند - آنها عرب‌هایی هستند که داوطلبانه جنگیدن را انتخاب می‌کنند و حتی جان خود را برای محافظت از «کشور»[فلسطین اشغالی] اسرائیل فدا می‌کنند. این مردان جوان و برخی از زنان نیز به عضویت در ارتش اسرائیل افتخار می‌کنند. یکی از این جوانان، گروهبان عماد، با افتخار می‌گوید: برای دفاع از سرزمینم اسرائیل، تفنگ در یک دست و قرآن کریم در دست دیگرم افتخار بزرگی است».

این رسانه سعودی در یک بخش دیگر از گزارش خود ضمن تلاش برای بهبود چهره جنایتکار ارتش رژیم اشغالگر افزود: «تصور غلطی در رسانه‌های اصلی درباره ارتش اسرائیل وجود دارد و بسیاری بر این باورند که اکثریت این ارتش یهودی هستند اما واقعیت این است که در ابتدا این گونه بود؛ یعنی زمانی که اسرائیل تاسیس شد و در آن زمان شماری از سازمان‌های دفاعی مسلح یهودی وجود داشتند. ارتش اسرائیل در میان ارتش‌های جهان منحصر به فرد است، زیرا زنان و مردان مجبور به خدمت در آن هستند. همچنین ارتش اسرائیل به دلیل تاثیری که بر اقتصاد و فرهنگ و عرصه سیاسی این «کشور»[فلسطین اشغالی] دارد، دارای بیشترین نفوذ در جامعه اسرائیل است».

 

این مجله وابسته به عربستان سعودی در حالی که تلاش دارد یک چهره ملی و مردمی از ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی به نمایش بگذارد ادامه داد: «اما یک تغییر قابل توجه که نباید از آن چشم پوشی کرد این است که ارتش اسرائیل در دهه‌های پس از تشکیل آن به طرز چشمگیری تغییر کرده است. ارتش اسرائیل امروز نماینده کل ملت است و اسرائیلی‌ها، یهودیان، دروزی‌ها، مسلمانان، عرب‌ها، بادیه‌نشین‌ها و مسیحیان در این ارتش با هم برادر هستند».

این مجله سعودی در ادامه مصاحبه‌هایی از برخی نظامیان منتشر کرد که ادعا می‌کند عرب هستند و در ارتش اسرائیل خدمت می‌کنند و از این بابت رضایت دارند.

گزارش این رسانه سعودی از ارتش رژیم صهیونیستی و تلاش برای بهبود چهره آن درحالی است که اخبار جنایت‌های این ارتش علیه همه اعراب و به ویژه فلسطینیان مسئله‌ای غیرقابل انکار است و همه روزه ابعاد جدیدی از وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها علیه اعراب و مسلمانان فاش می‌شود.

در همین چارچوب اخیرا اخیرا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در یک افشاگری نوشت، اسرائیل اجساد 70 کماندوی مصری را که به عنوان نیروی پشتیبانی به کمک اردن در جنگ 1967 رفته بودند در مکانی دفن کرده که امروز، پارکینگ خودرو است.

یدیعوت به نقل از یک نظامی اسرائیلی شرکت‌کننده در جنگ 1967 به عنوان «زئیو بلوخ» نوشت، اجساد 70 نظامی مصری و چه بسا دهها نظامی دیگر در این مکان دفن شد و هیچ کسی از آن اطلاعی نداشت. بلوخ در آن زمان در منطقه مذکور بوده و این راز را 55 سال حفظ کرده است.

وی افزود، اجسادی که آورده و در چاه دفن شدند سربازانی بودند که زنده زنده سوزانده شدند. منطقه پوشیده از خار و علف‌های بلند به ارتفاع یک متر یا یک متر و نیم بود و بسرعت آتش می‌گرفت.

از طرف دیگر تنها طی دو ماه گذاشته شاخص‌های فراوانی درباره تمایل عربستان تحت حکومت محمد بن‌سلمان برای عادی‌سازی علنی روابط با صهیونیست‌ها پدیدار شده است؛ از سفر هم‌زمان برادر بن‌سلمان و «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا تا موج سفرهای تجار اسرائیلی به عربستان و گزارش‌های متعدد رسانه‌های عبری از همکاری‌های علنی میان ریاض و تل‌آویو در حوزه امنیتی و اقتصادی و... .

همچنین طی چند هفته گذشته عربستان به‌طور علنی حریم هوایی خود را به‌روی هواپیماهای اسرائیلی باز کرده است و در همین مدت کوتاه چندین بار هواپیماهایی از مبدأ تل‌آویو در فرودگاه ریاض به زمین نشسته‌اند. این هواپیماها تجار، فعالان اقتصادی و مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی را به ریاض منتقل می‌کنند. روزنامه «اسرائیل هیوم» در این چارچوب اعلام کرد که ریاض قرار است به‌ازای موافقت تل‌آویو با انتقال حاکمیت جزایر «تیران» و «صنافیر» از مصر به عربستان سعودی، حریم هوایی خود را به‌روی هواپیماهای اسرائیل باز کند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» نیز نوشت که مشاور بن سلمان در تدارک دیدار سه جانبه مسئولان سعودی- آمریکایی – اسرائیلی در جریان سفر جو بایدن به ریاض است.

انتهای پیام/