شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تکواندو#جدید#ورزشکاران

استعدادیابی یکی از اولویت‌های مهم فدراسیون تکواندو است

استعدادیابی یکی از اولویت‌های مهم فدراسیون تکواندو است

گرگان - ایرنا - رییس فدراسون تکواندو گفت: کشف استعدادها در رده‌های سنی پایه و توجه به ورزشکاران نونهال و نوجوان، یکی از اولویت‌های مهم فدراسیون برای ساختن نسل جدید تکواندوکاران و رساندن آن‌ها به قله‌های قهرمانی مسابقات معتبر جهانی و بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی ساعی روز چهارشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات تکواندو گلستان اظهار داشت: فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تمرین، برگزاری مسابقات داخلی و اعزام به رقابت های معتبر ، از جمله راهکارهای مورد توجه در فدراسیون برای رسیدن به این هدف است.

وی بیان کرد: در این راستا تیم های نونهالان و نوجوانان ایران هفته آینده به رقابت های جهانی بلغارستان و پس از آن در مسابقات آسیایی ویتنام شرکت خواهند کرد.

تاکنون چهار دوره رقابت های جهانی در رده سنی نونهالان برگزار شده که در گروه دختران ایران موفق به کسب سه عنوان قهرمانی و یک عنوان سومی شد و در کارنامه تیم پسران تکواندوکار ایران نیز یک قهرمانی و سه عنوان نایب قهرمانی به چشم می خورد.

ساعی به تلاش برنامه فدراسیون برای واگذاری میزبانی مسابقات به استان ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی گلستان، مسابقات تکواندو نونهالان کشور در این استان برگزار خواهد شد.

رییس فدراسون تکواندو همچنین به مربیان سازنده این رشته در کشور وعده داد در صورت رساندن ورزشکاران به اردوی تیم ملی به جمع اعضای کادر فنی اضافه خواهند شد.

استعدادیابی یکی از اولویت‌های مهم فدراسیون تکواندو است

ساعی گفت: به عنوان نمونه در شرایطی که سه ورزشکار گلستانی عازم مسابقات جهانی و آسیایی نوجوانان هستند، یک مربی از این استان در اردوی تیم ملی حضور خواهد یافت و به همراه دیگر مربیان تمرینات ملی پوشان را زیر نظر خواهد گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز در این جلسه گفت: تکواندو گلستان ظرفیت های زیادی دارد که تلاش میکنیم با فراهم کردن زیرساخت های لازم آنان را مهیای کسب افتخار در رویدادهای معتبر کنیم.

قاسمعلی برزمینی اظهار داشت: یکی از روش های پیشرفت در ورزش، پذیرش میزبانی مسابقات معتبر است که در این راستا از برگزاری رویدادهای مهم و معتبر داخلی و خارجی رشته های گوناگون استقبال می کنیم.