شهر خبر

شرایط اعزام پارالمپین‌ها به مسابقات برون مرزی اعلام شد

شرایط اعزام پارالمپین‌ها به مسابقات برون مرزی اعلام شد

تهران- ایرنا- شرایط اعزام ورزشکاران به رقابت‌های برون مرزی در نهمین نشست ستاد بازی‌های پاراآسیایی اعلام شد.

به گزارش ایرنا، نهمین نشست ستاد بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ به میزبانی کمیته ملی پارالمپیک و با حضور اعضا به ریاست محمود خسروی‌وفا برگزار شد. در این نشست مصوب شد به منظور حمایت از ورزشکاران شانس کسب مدال طلا، حداقل یک اعزام در سال برای آنها در نظر گرفته و برای ورزشکاران شانس نقره و برنز هم فدراسیون‌ها بررسی کنند و برای اردوهای غیرمتمرکز پیشنهاد دهند.

همچنین تاکید شد که تنها اعزام‌هایی مورد حمایت کمیته خواهند بود که تائیدیه شورای برون مرزی کمیته ملی پارالمپیک را اخذ کرده باشد. در این نشست مقرر شد حمایت از اردوهای تیم‌های ملی «ب» در رشته‌هایی که شانس کسب مدال طلا برای بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ را دارند، در دستور کار قرار گیرد.

با توجه به حساسیت مساله دوپینگ و رصد مامورین بین‌المللی ضد دوپینگ، مصوب شد ابلاغیه‌ای به کلیه فدراسیون‌ها ارسال شود تا بر اساس آن ورزشکاران، سکونت خارج از اردوی خود را که به هر دلیلی همانند مرخصی و ... اتفاق می‌افتد، اطلاع دهند تا به اطلاع سیستم بین‌المللی برسد. در غیر این صورت هم ورزشکار و هم فدراسیون ذیربط با اخطار، جریمه نقدی و در نهایت محرومیت مواجه خواهند شد. در این موضوع، ابتدا فدراسیون‌ها مسئولند و سپس خود ورزشکار که هر ۲ جریمه نقدی خواهند شد. 

همچنین با اعلام کمیته ملی پارالمپیک، در آستانه عید سعید غدیر خم گردهمایی مدال‌آوران بازی‌های پارالمپیک سئول ۱۹۸۸ تا توکیو  در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع)، برگزار خواهد شد. در این گردهمایی از کلیه مدال‌آوران بازی‌های پارالمپیک سئول تا توکیو به صورت رسمی دعوت به عمل آمده تا با یک همراه به مدت سه روز در مشهد مقدس حضور یابند.