شهر خبر

دیپلمات روس؛

هدف «بایدن» از تشکیل ائتلاف ضدایرانی غیر قابل قبول است

هدف «بایدن» از تشکیل ائتلاف ضدایرانی غیر قابل قبول است

سفیر روسیه در ایران هدف سفر رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه را برای تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی بر ضد ایران، غیر قابل قبول و بحث برانگیز قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد که در سفر خود به خاورمیانه یک ائتلاف ضد ایرانی تشکیل دهد.

جاگاریان در این باره در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی روسی گفت: اکنون سفر بایدن در یک جبهه ضدایرانی انجام می شود و خطی برای ایجاد ائتلافی از کشورهای عربی و اسرائیل بر مبنای ضد ایرانی دنبال خواهد شد که به طور مطلق غیرقابل قبول است.

سفیر روسیه همچنین ذکر کرد که این خط به ویژه در زمینه تلاش برای بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای تهران بحث برانگیز است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲ الی ۲۵ تیر ماه) به خاورمیانه سفر می کند. وی در بخشی از این سفر از سرزمین های اشغالی، کرانه باختری و عربستان سعودی بازدید خواهد کرد و این در حالی است که موجی از گمانه زنی‌های رسانه‌ای در خصوص طرح ایجاد یک سامانه پدافند هوایی منطقه‌ای متشکل از رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به راه افتاده است. آمریکا نیز رسماً اعلام کرده تلاش‌هایی را در راستای چنین طرحی صورت خواهد داد.

ایران نیز در این باره سطح هشدارهای خود را نسبت به طرح ایجاد یک سامانه پدافند هوایی منطقه‌ای تحت هدایت واشنگتن افزایش داده است. طرحی که به نظر می‌رسد عمدتاً برای تقابل با ایران تدارک دیده می‌شود.