شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#پزشکی قانونی#سراسر کشور

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:

خدمات پزشکی قانونی در سراسر کشور باید به صورت متوازن ارائه شود

خدمات پزشکی قانونی در سراسر کشور باید به صورت متوازن ارائه شود

مشهد ـ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در ۱۵۰ شهرستان، پزشکی قانونی نداریم و خدمات این سازمان در سراسر کشور باید بصورت متوازن ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مسجدی آرانی پیش از ظهر چهارشنبه در سی و هشتمین همایش مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور در مشهد، اظهار کرد: ما در همه شهرهای ایران باید خدمات سازمان پزشکی قانونی را به صورت عادلانه و متوازن ارائه دهیم، لذا برای تکمیل اقدامات خود و برقراری عدالت در حوزه معاینات نیاز به پزشک متخصص و مکان مناسب داریم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هدف دستگاه قضائی، اجرای عدالت در کشور است، ما به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه دستگاه قضا باید یک کار مطمئن و دقیق تحویل دهیم.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم در اجرای امور، اطاله دادرسی نداشته باشیم باید فرایندهای کهنه را عوض کنیم، در این راستا نیاز داریم تا سطح علمی قضا را افزایش داده و به دانش قضائی روز مجهز شویم، همچنین باید دانش قضائی مردم را نیز افزایش دهیم اگر مردم از اجرای قوانین آگاهی داشته باشند قطعاً به کاهش ورودی‌ها به دادگاه‌ها منجر می‌شود.

مسجدی: هر قصوری که در حوزه پزشکی انجام شود به ضرر مردم تمام می‌شود، لذا برای انجام این کار نیاز به جدیت داریم باید تلاش کنیم تا خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار کرد: در پرونده‌های شهادت سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراین و شناسایی جسد صاحب متروپل نظر پزشکی قانونی فصل الخطاب بود، اینک نیز برای کاهش اطاله دادرسی و کاهش ورود مردم به دادگاه‌ها لازم است که نظر کارشناس پزشکی قانونی فصل الخطاب پرونده‌ها باشد.