شهر خبر

از سوی منابع صهیونیستی عنوان شد؛

جزئیات سفر بایدن به اراضی اشغالی؛ از مراسم استقبال تا اعلامیه قدس

جزئیات سفر بایدن به اراضی اشغالی؛ از مراسم استقبال تا اعلامیه قدس

رسانه های صهیونیستی در ساعات اخیر جزئیاتی از سفر بایدن به اراضی اشغالی منتشر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر امروز ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی، وارد اراضی اشغالی خواهد شد.

پایگاه صهیونیستی واللا در این باره اعلام کرد که هواپیمای حامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است رأس ساعت ۱۵:۳۰ (به وقت محلی) در فرودگاه بن‌گوریون به زمین بنشیند.

شبکه کان (تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی) نیز مدعی شد که یائیر لاپید و نفتالی بنت که ظاهراً طی روزهای اخیر دچار اختلاف شده بودند، با هم آشتی کرده‌اند و اختلافات را کنار گذاشتند.

براین اساس، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی سعی دارد پروتکل‌های رسمی را تغییر داده و ترتیبی دهد که بنت نیز همراه با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید نخست وزیر این رژیم در مراسم استقبال از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حاضر شود.

به رغم انتقادات از این تغییر، دفتر لاپید اصرار دارد که بنت نیز همراه با لاپید و هرتزوگ روی فرش قرمز به استقبال بایدن برود.

از سوی دیگر، دقایقی پیش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر امروز خود به فلسطین اشغالی سندی را تحت عنوان «اعلامیه قدس» با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امضا خواهد رساند.

شبکه کان پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که بیانیه مشترکی که در جریان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی بین او و یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امضا می‌رسد که طی آن واشنگتن متعهد به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی خواهد شد.

منبع مذکور اشاره کرد که اعلامیه مذکور متعهد خواهد شد که به ایران اجازه داده نشود به سلاح هسته‌ای دست یابد و به رژیم صهیونیستی اجازه داده شود که در مقابل هرگونه حمله احتمالی از سوی ایران از خود دفاع کند.