شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کمیته امداد#مددجویان#دادستانی

آمادگی دادستانی کل کشور برای احقاق حقوق مددجویان کمیته امداد در موضوعات قضایی

آمادگی دادستانی کل کشور برای احقاق حقوق مددجویان کمیته امداد در موضوعات قضایی

دادستان کل کشور از آمادگی دادستان‌های سراسر کشور جهت احقاق حقوق مددجویان این نهاد و نیازمندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در همایش حمایت حقوقی عدالت‌محور، کرامت‌مدار و توانمندساز که با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالن همایش فجر این نهاد برگزار شد، با اشاره به فرایند خدمت‌رسانی مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: در این بخش نباید تفاوتی بین شیعه و سنی قرار بگیرد و قطعا این موضوع مورد توجه کمیته امداد قرار دارد و همه هموطنان از جمله مسیحی و زرتشتی جزو کسانی باید باشند که مشمول دریافت خدمات کمیته امداد قرار بگیرند و با همان نگاهی که به مسلمانان مسجدی و متدین می‌شود باید به این افراد نیز توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه ما در دستگاه قضایی تکلیف داریم که خدمات فضایی را به تمام آحاد جامعه ارائه کنیم، تصریح کرد: البته در همین فرایند هم طبقه‌بندی وجود دارد؛ به عنوان مثال برخی متمول و آشنا به موضوعات حقوقی هستند و به تبع آنها حق خود را دنبال می‌کنند و چنانچه در این فرآیند کسی یا فردی دنبال احقاق حقوق خود نباشد چون این موضوع شخصی است، نتیجه آن به وی برمی‌گردد.

دادستان کل کشور ادامه داد: بخش دیگری نیز مربوط به افرادی که معلومات حقوقی ندارند و به تبع باید به این افراد توجه ویژه‌تری شود تا حقوق آنها احقاق شود.

 منتظری با اشاره به اینکه کمیته امداد یک ظرفیت قابل توجهی را دارد، تصریح کرد: حتما در این بخش مجموعه مرتبط با حوزه قضایی امداد چارچوب‌هایی را مشخص کرده است و ما نیز در دستگاه قضایی حتما وظیفه خود می‌دانیم که در چارچوب مشخص شده خدمت‌رسانی به جامعه هدف امداد را داشته باشیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با گفتن من و شنیدن شما گره‌ای باز نخواهد شد، گفت: باید حتما این مسئله در مرحله عمل قرار بگیرد و بتوانیم در یک تعامل دو طرفه حرف‌هایمان را به مرحله اجرا برسانیم.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: قطعا مجموعه مرتبط بخش قضایی امداد سازوکاری را برای این مسئله تدارک دیده که اگر این چنین باشد باید آن را تقویت کند و درصورتی که سازوکاری ندارد بایستی سازوکار جامعی را تعبیه کند.

وی با بیان اینکه دادستانی نیز در این بخش ظرفیت قابل توجهی را دارد و در دو جهت می‌تواند این مسئله را پیگیری کند، گفت: ما می‌توانیم دادستانی‌های سراسر کشور را به خط کنیم و از طریق دستورالعمل و بخشنامه این موضوع را تاکید کنیم. منتها شما نیز باید نیازمندی‌ها را به ما منتقل کنید؛ در جاهایی که دادستانی نداریم قطعا دادسراها را فعال خواهیم کرد.

منتظری با بیان اینکه مجموعه امداد باید موضوعات قضایی را از دادستان‌ها بخواهد و مطالبه داشته باشد، گفت: یکی از موضوعاتی که به صورت حقوق عامه و در دادستانی نیز اداره کلی تحت عنوان اداره سرپرستی تعریف شده است، مربوط می‌شود به ایتام و کسانی که فاقد ولی هستند چون این موارد از طریق این اداره سرپرستی پیگیری و دنبال می‌شود.

دادستان کل کشور از مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) خواست که هیچ خدمت قضایی را بر زمین نگذارند و از دادستان‌ها این موارد را بخواهند تا موضوعات پیگیری و اجرا شوند.

انتهای پیام/