شهر خبر

قاسم‌پور: نظر مشورتی خودمان را اعلام کردیم / دوستان باید تصمیم‌گیر باشند

قاسم‌پور: نظر مشورتی خودمان را اعلام کردیم / دوستان باید تصمیم‌گیر باشند

تهران- ایرنا- عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: در روزهای گذشته نظر جمعی و بحث کارشناسی خودمان را در رابطه با سرمربی تیم ملی به فدراسیون فوتبال اعلام کردیم و باید ببینیم در آینده چه تصمیمی گرفته می‌شود.

در آخرین نشست کمیته فنی فدراسیون فوتبال همه اعضا به برکناری دراگان اسکوچیچ رای داده و صلاحیت فنی او را تایید نکرد. شب گذشته نیز جلسه‌ای چند ساعته در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد که پس از آن اسکوچیچ بدون گفت‌وگو با خبرنگاران محل این نشست را ترک کرد و با توجه به برنامه‌ریزی قبلی از کشور خارج شد و قرار است سی‌ام تیرماه دوباره به ایران بازگردد.

ابراهیم قاسم‌پور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با تاکید بر اینکه به عنوان یک کارشناس فوتبال و نه به عنوان سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت‌وگو می‌کند، اظهار داشت: کمیته فنی در همان روزی که باید اعلام نظر می‌کرد، این کار را انجام داد و باقی کار در اختیار این کمیته نیست.

وی گفت: این نظر شخصی من است اما برگزاری مجمع در هشتم شهریورماه و انتخاب رئیس فدراسیون، شرایط ویژه‌ای را ایجاب کرده و شاید برخی از دوستان منتظر هستند تا تکلیف فدراسیون و کرسی ریاست مشخص شود و بعد در این خصوص تصمیم نهایی را بگیرند. 

این کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: وقتی قرار است اظهار نظر فنی شود ما بر همان اساس و تجربیاتی که داریم موضوع مربیگری تیم ملی را پیگیری کرده و مسایل دیگر را کنار می‌گذاریم اما انتظار داشتم وقتی تصمیمی گرفته می‌شود سایر دوستان نیز حمایت کرده و این مسئله به این سمت و سو سوق پیدا نمی‌کرد.

حضور یکی از مربیان نامدار جهان در راس کادر فنی تیم ملی و نداشتن زمان کافی برای آماده‌سازی تیم ملی تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از دیگر موضوعاتی بود که قاسم‌پور در این خصوص توضیح داد: این درست است چرا که فرصتی برای برپایی اردوی مناسب و تمرینات خاص نداریم. البته بازیکنان چون از کوران مسابقات می‌آیند از نظر بدنی مشکلی نخواهند داشت و بحث هماهنگی و اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده در زمین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اینکه می‌خواهند توپ را در زمین ما بیاندازند ایرادی ندارد و نظر خودشان است اما در این خصوص باید تصمیم‌ نهایی اتخاذ شود چراکه منافع ملی و تیم در جام جهانی مطرح است.