شهر خبر

حضور ایران در مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان با ۹ ورزشکار

حضور ایران در مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان با ۹ ورزشکار

فدراسیون بولینگ و بیلیارد اعزام تیم های ملی اسنوکر در هر سه بخش مردان، بانوان و پیشکسوتان به مسابقات قهرمانی جهانی را مصوب کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس تقویم فدراسیون جهانی، دوره جدید مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان آبان ماه به میزبانی ترکیه و در آنتالیا برگزار خواهد شد. 

این رقابت ها همزمان در سه بخش مردان، بانوان و پیشکسوتان برگزار می شود و قرار است نمایندگان ایران هم در هر سه بخش حضور داشته باشند. 

کامران شهلا مدیر تیم های ملی با اعلام این خبر گفت: ترکیب هر یک از تیم های اعزامی به ترکیه متشکل از سه اسنوکرباز خواهد بود. البته تنها حضور امیرسرخوش در ترکیب اعزامی قطعی و نهایی است. سایر ورزشکاران اعزامی هنوز مشخص نشده اند. 

وی در مورد نحوه تعیین و معرفی ترکیب تیم های اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان گفت: بر اساس رنکینگ ملی ورزشکاران، چهار نفر از بهترین ها در هر بخش را به اردوی آماده سازی دعوت می کنیم. در قالب این اردوهای تمرینی و بر اساس ارزیابی فنی، نفرات منتخب مشخص می شوند. 

شهلا با یادآوری اینکه فدراسیون بولینگ و بیلیارد حضور در مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان در رده سنی زیر ۱۸ و ۲۱ سال (مردادماه - بخارست رومانی) را هم در برنامه دارد، خاطرنشان کرد: بعد از این رقابت ها، روند اردوها و انتخابی های داخلی برای مسابقات جهانی ترکیه و ترکیب اعزامی به آن آغاز می شود. 

مدیر تیم های ملی با اشاره به جایگاه ایران در رنکینگ جهانی و اینکه رده دوم و نهم مردان و بانوان جهان در اختیار ایران است، ابراز امیدواری کرد که شرکت در مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی جهان به حفظ و حتی بهبود این جایگاه ها کمک کند.

انتهای پیام