شهر خبر

مسائل عفاف و حجاب با برنامه کوتاه‌مدت قابل حل نیست

مسائل عفاف و حجاب با برنامه کوتاه‌مدت قابل حل نیست

کارشناس مسائل فرهنگی و خانواده گفت: نمی‌توان موضوع خانواده و حجاب و عفاف را با کارهای سلیقه‌ای و موقتی تعریف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ضرورت فعالیت در حوزه ترویج عفاف و حجاب در جامعه گفت: متأسفانه شاهد هستیم که در طول سال، یک روز یا یک هفته به عنوان روز عفاف و حجاب شناخته می‌شود و عده‌ای با ترویج فرهنگ حجاب ‌می‌خواهند یک روزه جامعه را اصلاح کنند.

وی تصریح کرد: غافل ماندن از موضوعات و مسائل عفاف و حجاب و حتی مسائل خانواده در طول سال و پرداخت یک روزه به آن، هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

قنبریان با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی ترویج حجاب در تمام ایام سال، گفت: لازم است که برای تک‌تک روز‌های سال برای خانواده زمان گذاشته شود و خانواده یکی از اولیت‌های روزانه دولت‌ها باید باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سستی رفتار با سختی گفتار نباید همسو شود، تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در حوزه خانواده احیا شود و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده یکی از اولویت‌های فرهنگی کشور قرار بگیرد.

 

 

او بخش عمده این مسئولیت را برعهده وزارتخانه‌ها و شورای فرهنگی دانست و گفت: با توجه به گستردگی فعالیت این دو حوزه، این مسئله را باید وارد سمن‌ها و بخش‌های خصوصی کنیم.

این فعال فرهنگی ادامه داد: نمی‌توان مسئله خانواده و حجاب و عفاف را با کارهای سلیقه‌ای و موقتی تعریف کرد. بلکه برای برطرف کردن مشکلات در حوزه زنان و خانواده باید برنامه‌ریزی‌های جامعی انجام شود.

قنبریان یادآور شد: مشکل کشور ما این است که مسئله هنجارنشده، قانون شده است. فرهنگ از برنامه‌های تلویزیون شروع شده و در ریزترین پایگاه‌های اجتماعی فرهنگ شده‌اند. ما در کشور تلنبار قانون‌های انجام نشده داریم که هیچ ارگانی وارد این حوزه نمی‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اعتقاد به اینکه گذر زمان تعاریف را از حجاب در ذهن مردم تغییر داده است، گفت: این مسئله نشأت گرفته از فرهنگسازی‌هایی است که در حوزه زنان و خانواده در رسانه‌های جمعی، رسانه‌های خارجی، اپلیکیشن‌ها و فضاهای مجازی صورت گرفته و این مسئله در نظر سنجی‌ها نیز به وضوح دیده می‌شود.

انتهای پیام/