شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین

موافقت رژیم صهیونیستی با فروش پهپادهای جاسوسی و سیستم‌های ضد پهپادی به بحرین

موافقت رژیم صهیونیستی با فروش پهپادهای جاسوسی و سیستم‌های ضد پهپادی به بحرین

بحرین برای آموزش افسران اطلاعاتی خود با سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی همکاری می‌کند و اسرائیل نیز با فروش پهپادهای جاسوسی و سیستم های ضد پهپادی به بحرین موافقت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی به نقل از از یک مقام بحرینی اعلام کرد که سازمان جاسوسی موساد در حال حاضر همتایان بحرینی خود را آموزش می‌دهد . این آموزش‌ها به دنبال موافقت این رژیم با فروش پهپادهای جاسوسی و سیستم‌های ضد پهپادی به بحرین انجام می‌شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: در ماه‌های اخیر موساد و شین بت اسرائیل با دولت  بحرین برای آموزش افسران اطلاعاتی این کشور عربی همکاری داشته‌اند. همچنین اسرائیل موافقت کرده تا پهپادها و سیستم‌های ضد پهپادی به بحرین بفروشد.

در این گزارش مشخص نشده که چه نوع تجهیزاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همزمان با دیدار« بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با شاه بحرین، دو طرف 14 بهمن یک یادداشت‌ تفاهم همکاری امنیتی امضا کردند.

این نخستین تفاهم‌نامه همکاری امنیتی میان رژیم صهیونیستی با یک امیرنشین خلیج فارس بود.

اخیرا روزنامه وال استریت ژورنال از نشست نظامی سازماندهی شده توسط آمریکا در مصر گزارش داده بود که با حضور مقامات ارشد تل آویو و کشورهای عربی همسو از جمله عربستان سعودی جهت ایجاد ائتلافی منطقه‌ای برگزار شده بود.

رژیم صهیونیستی و بحرین در 2020 و به عنوان بخشی از توافق‌نامه «ابراهیم» با حمایت آمریکا روابط خود را عادی سازی کردند.این توافق که در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» امضا شد در دولت «جو بایدن»‌ رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده نیز ادامه یافته است.

انتهای پیام/