شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#رومانی

در دیدار معاون دفتر بین‌الملل با سفیر رومانی در تهران مطرح شد: گسترش همکاری‌های علمی- ورزشی میان ایران و رومانی

در دیدار معاون دفتر بین‌الملل با سفیر رومانی در تهران مطرح شد: گسترش همکاری‌های علمی- ورزشی میان ایران و رومانی

سفیر رومانی در تهران و رئیس دانشگاه ترانسیلوانیا با حضور در وزارت ورزش و جوانان با شهرام عظیمی معاون دفتر بین‌الملل دیدار و طرفین بر گسترش همکاری‌های علمی- ورزشی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در ابتدای این دیدار عظیمی معاون دفتر امور بین الملل ضمن خوش‌آمد به خانم یرِلا-کارمِن گرِکو، سفیر رومانی در تهران ضمن تاکید بر مبادله تفاهم نامه ورزشی میان طرفین؛ از تاثیرات ارتباطات جوانان موفق ایرانی و رومانی به منظور بهبود روابط دو کشور صحبت کرد و از آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای مبادله مربی و ورزشکار میان دو کشور همچنین برگزاری اردوهای مشترک ورزشی در حوزه‌های ورزش‌های شاخص خبر داد.

وی با تاکید بر همکاری‌ دانشگاه ترانسیلوانیا با دانشگاه تهران در حوزه‌های علمی و تحقیقاتی پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه علمی- ورزشی را مطرح کرد که مورد توجه طرف رومانیایی قرار گرفت.

در ادامه خانم میرِلا-کارمِن گرِکو، سفیر رومانی در تهران به برقراری ارتباط علمی و ورزشی با تاکید بر ظرفیت‌های کشور رومانی تاکید کرد و با توجه به دیدار قبلی با مقام عالی وزارت و تاکیدات صورت گرفته بر گسترش روابط فی مابین، به نقش جوانان رومانیایی در معرفی فرهنگ کشور خود از طریق تحصیل در کشورهای مختلف اشاره کرد.

در پایان این دیدار آقای یوآن-واسیله آبرودان، استاد و رئیس دانشگاه ترانسیلوانیا با توضیح مختصری از روابط علمی با دانشگاه تهران و تاکید جایگاه برتر رومانی در ورزش های کوهستانی آمادگی دانشگاه متبوع خود جهت همکاری با فدراسیون های ورزشی ایران را اعلام کرد.

انتهای پیام