شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#امنیت ملی

بولتون: در طراحی کودتا علیه کشورها دست داشتم

بولتون: در طراحی کودتا علیه کشورها دست داشتم

جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به طراحی کودتا در کشورهای دیگر اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ، در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه سی‌ان‌ان به طراحی کودتای خارجی در کشورهای دیگر اعتراف کرد.

بولتون اعتراف کرد که در طراحی یک کودتای ناموفق برای سرنگونی نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ دست داشته اما از بیان جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات بیشتر مربوط به این کودتاها گفت: حتما جزئیات بیشتری وجود دارد.

در سال 2019 و اندکی پس از آنکه ترامپ و بسیاری از جوامع بین‌المللی دیگر، خوآن گوآیدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور قانونی این کشور شناختند، بولتون اظهار کرد همه گزینه ها روی میز است و حتی گزینه دخالت نظامی آمریکا را نیز مطرح کرد.

وی همچنین اظهار کرد در حالیکه هیچ شکی نیست که دونالد ترامپ مسئول حمله طرفدارانش به کنگره است، این تلاش ها به معنای سرنگونی قانون اساسی نبود بلکه تلاشی برای توقف زمان به منظور به چالش کشیدن نتایج انتخابات 2020 درایالت هایی بود که ترامپ نتیجه را واگذار کرده است.

این در حالی است که شبکه ان بی سی در آن زمان گزارش داده بود که مقامات آمریکایی به دنبال راهی برای سرنگونی مادورو هستند.

ترامپ اندکی بعد بولتون را از سمتش اخراج کرد و مادورو نیز در قدرت باقی ماند.

رئیس‌جمهور آمریکا در همان زمان مدعی شد که دولتش هیچ نقشی در کودتای ناکام در ونزوئلا نداشته و اگر قرار بود آمریکا اقدامی در ونزوئلا انجام دهد، ترجیح می‌داد که این اقدام یک حمله نظامی مستقیم باشد.

دونالد ترامپ که با شبکه خبری فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد، در خصوص اتفاقات در ونزوئلا و نقش دولت آمریکا در این اتفاقات مدعی شد: «من هیچ‌ چیزی در این مورد نمی‌دانم. من فکر می‌کنم که دولت آمریکا هیچ نقشی در این قضیه نداشته است

وی افزود: «اگر قرار بود که کاری در ونزوئلا انجام دهیم، به این صورت انجام نمی‌شد و کمی متفاوت بود. من به آن حمله نظامی می‌گویم

با وجود شواهد متعددی که نشان می‌دهد آمریکا مستقیماً در حوادث ونزوئلا دست داشته است، مقامات واشنگتن نقش داشتن آمریکا در این حوادث را تکذیب کرده اند.

انتهای پیام/