شهر خبر

واکنش دهقانی پس از عدم صدور ویزا به تیم فوتبال ساحلی فولاد؛ پازل حذف سیستماتیک ورزش ایران در حال تکمیل شدن است!

واکنش دهقانی پس از عدم صدور ویزا به تیم فوتبال ساحلی فولاد؛ پازل حذف سیستماتیک ورزش ایران در حال تکمیل شدن است!

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال نسبت به عدم صدور ویزای برای تیم فوتبال ساحلی فولاد هرمزگان از سوی سفارت پرتغال واکنش نشان داد.

علی دهقانی رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اتفاقات پیش آمده برای اعزام تیم زیر 18 سال فولاد هرمزگان به مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان، گفت: مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی زیر 18 سال باشگاه‌های جهان از 24 تیر به مدت سه روز در پرتغال برگزار می‌شود که تیم فولاد هرمزگان قهرمان فصل گذشته ایران برای حضور در این مسابقات معرفی شد. دعوتنامه این مسابقات 26 خرداد ماه به این باشگاه رسید که پیش از ارسال دعوتنامه رزرو هتل و پرواز انجام شد تا برگزارکننده مسابقات، برای حضور تیم فولاد هرمزگان اطمینان حاصل پیدا کند.

وی ادامه داد: در تمام این مکاتبات، دپارتمان فوتبال ساحلی فقط روی نحوه انجام کار نظارت داشت و فدراسیون پس از تأیید رزرو هتل و پرواز، به برگزارکننده مسابقات شرایط را اعلام کرد تا دعوتنامه ارسال شود. فدراسیون فوتبال و برگزارکننده مسابقات با سفارت پرتغال نامه‌نگاری انجام دادند و فرآیند کارهای اداری از جمله مجوز شورای برون مرزی و خروج از کشور بازیکنان انجام شد. روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال هم سه دوره با برگزارکننده مسابقات و سفارت پرتغال در ایران نامه‌نگاری کرد که متأسفانه سفارت پرتغال سه ایمیل ارسالی فدراسیون، دو ایمیل ارسالی توسط سازمان برگزارکننده مسابقات و دو ایمیل ارسالی باشگاه را جواب نداد.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: به‌صورت حضوری مراجعه کردیم و خواستند با کنسولگری سفارت صحبت کنیم که کارمندان ایرانی از دیدار حضوری و ارائه مدارک ممانعت کردند و گفتند باید ایمیل بزنید. تمام مدارک و ایمیل‌های ارسالی را به آنها نشان دادیم و اعلام شد در صورت صلاحدید پاسخ ایمیل‌ها داده می‌شود. نمایندگان باشگاه و فدراسیون ساعت‌ها مقابل سفارت بودند و از طریق وزارت ورزش و وزارت امور خارجه کارها را پیگیری کردیم و چهار روز پیش از مسابقات، هیچ ایمیل یا نامه‌ای دریافت نکردیم و می‌توان گفت این سفر لغو شده است.

دهقانی در پایان یادآور شد: نگرانی ما حذف ورزشکاران ایرانی از مسابقات مختلف جهانی است و این پازل در حال کامل شدن است. یک روز تنیسور ما ویزا نمی‌گیرد، یک روز به تیم کاراته ما ویزا نمی‌دهند و این بار هم نوبت تیم فوتبال ساحلی فولاد هرمزگان رسید. این رویه در صورت باب شدن، نشان‌دهنده حذف سیستماتیک ایران در ورزش جهان است و می‌خواهند ایران را حذف کنند. ورزش یک رویداد جهانی است و عملکرد ورزشکاران انعکاس وسیعی در سطح جهان دارد. این بار هم با وجود مکاتبات انجام شده، به ما حتی پاسخ ندادند و باب شدن این رویه برای ورزش کشور خطرناک است که باید مقابل آن را گرفت.

انتهای پیام/