شهرخبر

انقلاب فنی در ترکیب پرسپولیس با خریدهای میلیاردی؛ سیاست ها عوض شد/ یحیی منتظر درویش!

لیست بازیکنان پرسپولیس برای فصل آینده تغییر کرده است تا تفکرات سرمربی این تیم نیز همراه با نگاهی متفاوت به استراتژی فنی سرخپوشان شود.

انقلاب فنی در ترکیب پرسپولیس با خریدهای میلیاردی؛ سیاست ها عوض شد/ یحیی منتظر درویش!

تمرینات پیش فصل پرسپولیس بر خلاف فصول گذشته بدون کوچک‌ترین حاشیه آغاز شده تا چهره‌های تازه وارد در لیست بازیکنان و مربیان این تیم رنگ و لعاب دیگری به رختکن سرخپوشان پایتخت ببخشد.

علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی با بازگشت خود به جمع این تیم و همچنین جذب مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، گئورگی گولسیانی، محمدمهدی احمدی و سعید صادقی باعث شده تا خروج نفراتی همچون حامد لک، علی شجاعی، سعید آقایی، احسان پهلوان و عیسی آل کثیر و… چندان به چشم نیاید.

تغییراتی که نه تنها در لیست بازیکنان بلکه در ذهن یحیی گل محمدی نیز ایجاد شده است. سرمربی پرسپولیس که دیگر بهانه سال‌های گذشته را ندارد تصمیم به استفاده از یک مهاجم در خط حمله را دارد تا با استفاده از قدرت بالای بازیکنانی همچون سعید صادقی، مهدی ترابی، سروش رفیعی و میلاد سرلک بتواند موقعیت‌های زیادی را برای مهاجم خود خلق کند.

گل محمدی اصرار خود به جذب هافبک دفاعی دیگر در کنار کمال کامیابی نیا را با استراتژی جدید خود ثابت کرد. او می‌خواهد دو بازیکن در خط میانی قرار داده و بتواند با آنها استحکام خط دفاعی خود را نیز تقویت کند.

سرخ‌ها در فصل گذشته با دو مهاجم بازی کردند که ماحصل تلاش تیمی آنها ۴۰ گل زده بود اما ۲۱ گل خورده باعث شد تا قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر جام را به استقلال تهران تقدیم کند.

تفکر فنی جدید گل محمدی نشان از بازگشت او به مسیر «گل نخوردن بهترین راهکار برای کسب پیروزی است» دارد. تاکتیکی که در نخستین بازی تدارکاتی این تیم مقابل امیدها نیز نمود پیدا کرد تا خریدهای گران قیمت جدید بتوانند افکار نوین یحیی برای پرسپولیس را پیاده کنند.

شاید تنها نقطه تاریک این تیم کمبود مهاجم تخصصی برای گلزنی و دوندگی در خط حمله است. باید دید رضا درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس به قول خود مبنی بر جذب مهاجم خارجی با کیفیت در هفته جاری به نتیجه مثبت می‌رسد یا اینکه مهدی عبدی، شیرزود تمیروف و حامد پاکدل تنها گزینه‌های این تیم برای گلزنی به حریفان باقی خواهند ماند.