شهر خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد:

دخالت «بیرونی»ها به فوتبال لطمه زده/ سرمربی باید مدیریت بلد باشد

دخالت «بیرونی»ها به فوتبال لطمه زده/ سرمربی باید مدیریت بلد باشد

مدرس کنفدراسیون آسیا و کارشناس فوتبال با بیان اینکه ورزشی‌ها باید فوتبال را اداره کنند، گفت: دخالت سیاسیون و افراد بیرونی به این رشته لطمه زیادی زده است که امیدوارم برای همیشه قطع شود.

وحید امیری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حاشیه های پیرامون برکناری دراگان اسکوچیچ و آینده فوتبال ملی ایران گفت: اسکوچیچ که مدت‌ها بود بحث رفتنش به وجود آمده هنوز تصمیم نهایی در موردش گرفته نشده و این به آشفتگی تیم ملی کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه انضباط تیمی در دوران اسکوچیچ وجود نداشت. بی انضباطی در بین بازیکنان باعث شده بود تا آنها به خود اجازه دهند به هر موضوعی ورود کنند. کاملاً طبیعی است که وقتی سرمربی نتواند مدیریت قوی در تیم داشته باشد ناخودآگاه برخی بازیکنان سرکش می‌شوند و فوتبال ما از بحث‌های فنی به غیرفنی می‌رسد که این موضوع باعث خواهد شد فوتبال ملی ما و یا حتی باشگاه‌ها هم ضربه بدی از این اتفاق ببینند.

امیری در پاسخ به این سوال که چه مربی به سود تیم ملی ایران خواهد بود، آیا خارجی می‌تواند موفق باشد یا داخلی، گفت: این موضوع بستگی به تصمیم کمیته فنی و فدراسیون فوتبال دارد. باید ببینیم چه چیزی از فوتبال مان می‌خواهیم.آیا تنها به دنبال این هستیم که فقط در جام جهانی موفق باشیم ضمن اینکه بحث‌های روحی و روانی هم در این مقطع بسیار تأثیرگذار است.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: به عنوان مثال در سال ۱۹۷۸ حشمت خان مهاجرانی به جز مسائل فنی کار زیادی روی مسائل روانی انجام داد تا تیم ملی بتواند در جام جهانی موفق باشد. ایجاد یکدستی، یکپارچه بودن و ارتباط صمیمانه بین بازیکنان تأثیر بسزایی در روند موفقیت فوتبال کشور ما خواهد داشت.

کارشناس فوتبال با انتقاد از دو دستگی به وجود آمده در تیم ملی گفت: این موضوع به فوتبال ما لطمه‌های زیادی زده است و تنها به امروز ختم نمی‌شود در سال‌های گذشته هم شاهد این اتفاق بودیم و تشعشعات این موضوع دامن فوتبال ما را خواهد گرفت.

این مربی فوتبال ادامه داد: اختلافی که این روزها بین بازیکنان به وجود آمده باعث خواهد شد تا شرایط تیم ملی سخت شود. ضمن اینکه دخالت سیاسیون باعث خواهد شد فوتبال ما ضربه بخورد بنابراین فوتبال را به اهلش بسپاریم و اجازه دهیم ورزشی‌ها در این خصوص تصمیم بگیرند.

امیری خاطرنشان کرد: به اعتقاد من باید سرمربی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد که بداند می‌تواند موفق شود. کار سختی در پیش است، باید مدیریت قوی داشته باشد، اشتباه نکند تا بتواند در جام جهانی که ویترین فوتبال دنیاست عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که چه کسی می‌تواند سکان فدراسیون فوتبال را به دست گرفته و موفق باشد، گفت: افراد زیادی ثبت نام کردند اما امیدوارم کسی این پست را به دست بیاورد که با فوتبال زندگی کرده باشد. تجربه ورزشی داشته و مدیریت در ورزش را کاملاً بشناسد. باید برخی‌ها اجازه دهند یک مدیر قابل و کاملاً آشنا به فوتبال سکاندار فدراسیون فوتبال شود تا شاهد روزهای خوبی برای فوتبال کشورمان باشیم.