شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#بایدن#مقامات

منابع خبری مدعی شدند:

امضای بیانیه ضدایرانی در جریان دیدار بایدن و بنت در بیت المقدس

امضای بیانیه ضدایرانی در جریان دیدار بایدن و بنت در بیت المقدس

مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا در جریان سفر بایدن به منطقه بیانیه ای تحت عنوان بیانیه اورشلیم امضا خواهند کرد که این بیانیه رنگ و بوی ضدایرانی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج میل، مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گفتند که انتظار می‌رود در جریان سفر جو بایدن به منطقه، نخست وزیر تل آویو و رئیس جمهور آمریکا بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه اورشلیم» را امضا کنند.

گفته شده این بیانیه روابط راهبردی بین تل آویو و واشنگتن را مستحکم و تثبیت می‌کند و این سند چند صفحه‌ای خلاصه‌ای از توافق‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی در سال‌های اخیر است. به گفته این منابع، بیانیه اورشلیم، ماهیت روابط تل آویو و آمریکا را به‌طور کامل توصیف می‌کند.

مقامات صهیونیستی همچنین گفته اند که این بیانیه، اولین در نوع خود در ۲۰ سال گذشته خواهد بود و چارچوبی برای مشارکت راهبردی آمریکا و اسرائیل در سال‌های آینده فراهم خواهد کرد.

همچنین در این بیانیه، آمریکا ادعا خواهد کرد: حق دولت عبری برای دفاع از خود را به رسمیت خواهد شناخت.

در قسمتی دیگر از بیانیه که رنگ و بوی ضدایرانی دارد، گفته شده بخش جدایی ناپذیر روابط آمریکا و اسرائیل، تعهد واشنگتن و تل آویو به این است که آن‌ها هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهند داد و در راستای این هدف از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهند کرد.

این بیانیه همچنین بر اهمیت کمک امنیتی آمریکا به رژیم صهیونیستی و تأثیر آن بر وضعیت منطقه تأکید می‌کند. اگرچه هنوز مقامات رسمی در تل آویو و واشنگتن به این گزارش واکنشی نشان نداده اند، اما پیشتر مقامات آمریکایی سفر بایدن به فلسطین اشغالی را با هدف پیگیری برخی اهداف سیاسی و منطقه‌ای در کنار اهداف اقتصادی عنوان کرده بودند.