شهر خبر

فرانسه: تنها چند هفته تا حفظ توافق هسته‌ای با ایران زمان باقی است

فرانسه: تنها چند هفته تا حفظ توافق هسته‌ای با ایران زمان باقی است

وزیر امور خارجه جدید فرانسه مدعی شده که تنها چند هفته تا بسته شدن پنجره احیای توافق هسته‌ای با ایران فرصت باقی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه جدید فرانسه روز سه شنبه در سخنانی مدعی شد که تا بسته شدن پنجره احیای توافق هسته‌ای  قدرت‌های جهانی با ایران، تنها چند هفته فرصت باقی مانده است.

«کاترین کولونا»، وزیر خارجه جدید فرانسه این اظهارات را در جریان گفتگو با قانونگذاران پارلمان فرانسه عنوان کرد و گفت که «وضعیت فعلی دیگر قابل تحمل نیست».

وزیر خارجه فرانسه بدون اشاره به عدم پای بندی طرف های غربی به تعهدات شان در توافق با ایران، ادعا کرد که «تهران بدنبال تاکتیک به تعویق انداختن مذاکرات و بازگشت به مواضع قبلی در مذاکرات دوحه است و همزمان برنامه غنی سازی اورانیوم خود را ادامه می دهد».

کولونا افزود: «هنوز این فرصت وجود دارد که ایران در نهایت برای پذیرش توافق تصمیم بگیرد، اما زمان در حال سپری شدن است و تهران باید این را درک کند».

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه، انتخابات میان دوره ای آمریکا احتمالا امضای توافق را دشوارتر کند.

وزیر خارجه فرانسه این ادعاها را در حالی مطرح می‌کند که دو هفته پیش، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به آمریکایی‌ها متذکر شد که اگر مسیر قطعنامه را پیش بروند، ایران دست‌بسته باقی نخواهد ماند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: بایدن مرتباً از کانال‌های مختلف پیام‌هایی را برای ایران ارسال و تأکید می‌کند که "من اراده جدی دارم برای اینکه به توافق برسیم"، ولی ما هنوز در عمل چیزی جز رفتارهای مبتنی بر فشار حداکثری دوره ترامپ در آمریکا را شاهد نبوده‌ایم.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد، باوجود اینکه لسان و زبان آقای بایدن متفاوت است، ولی در مرحله عمل باید ببینیم که در این مرحله از گفت‌وگوها چه‌مقدار ادعای آمریکایی‌ها نسبت به داشتن نیت و اراده جدی واقعی است.

انتهای پیام