شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سازمان همکاری شانگهای

عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای تا آوریل ۲۰۲۳ نهایی می‌شود

عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای تا آوریل 2023 نهایی می‌شود

بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای تا آوریل ۲۰۲۳ نهایی خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در پاسخ به نشریه چینی «گلوبال تایمز» اعلام کرد عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای تا آوریل 2023 نهایی خواهد شد.

سفارت ایران اعلام کرده بر اساس تصمیم وزرای خارجه شورای کشورهای عضو همکاری شانگهای، در نشست 15 تا 16 سپتامبر (24 تا 25 شهریور) سمرقند، تصمیم گیری خواهد شد تا دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران به منظور کسب وضعیت عضو سازمان شانگهای در ازبکستان را امضا کند، سپس در آوریل 2023 نهایی خواهد شد.

نمایندگی دیپلماتیک ایران در پکن افزوده است تصویب اعطای جایگاه یک کشور عضو سازمان همکاری شانگهای توسط شورای سران شانگهای در نشست سازمان همکاری شانگهای در 2023 نهایی می‌شود.

شهر سمرقند در جنوب شرقی ازبکستان، 15 و 16 سپتامبر امسال میزبان نشست سالانه شورای سران شانگهای خواهد بود.

ولادیمیر نوروف، وزیر امور خارجه ازبکستان اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بعدی رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در روزهای 15 و 16 سپتامبر (24 و 25 شهریور ماه) در سمرقند برگزار می‌شود، به عضویت این سازمان در خواهد آمد.

نوروف روز دوشنبه در میزگردی در مسکو در این باره گفت: «در سال جاری و در دوره ریاست جمهوری ازبکستان در سازمان همکاری شانگهای، ایران که تاکنون وضعیت عضو ناظر داشته، به عنوان عضو جدید سازمان همکاری شانگهای پذیرفته خواهد شد. یادداشتی درباره تعهدات جمهوری اسلامی به عنوان عضو سازمان همکاری شانگهای نیز در اجلاس سمرقند امضا خواهد شد.»

انتهای پیام/