شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

پرونده جاسوسی که صهیونیست‌ها مجبور به مختومه کردن آن شدند

پرونده جاسوسی که صهیونیست‌ها مجبور به مختومه کردن آن شدند

رژیم صهیونیستی به دلیل نبود دلایل کافی و عدم امکان اثبات اقدام مجرمانه مجبور شد، تمامی ۲۰ اسرائیلی دستگیر شده در پرونده جاسوسی ادعایی برای ایران را آزاد کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه 11 تلویزیون رژیم صهیونیست اعتراف کرد، 20 نفری که حدود شش ماه پیش به اتهام همکاری با فردی ایرانی برای جاسوسی دستگیر شده بودند، فقط با اعطای تعهد آزاد و این پرونده مختومه شده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، تمامی متهمان که همگی هم زن بودند به مقر سرویس اطلاعات عمومی احضار و بعد از بازجویی و اخذ تعهد از آنها بدون تفهیم اتهام آزاد شدند.

یک منبع آگاه در این زمینه ضمن اعتراف ضمنی به عدم رسیدن سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی به دلایل اثبات وقوع جاسوسی به این رسانه خبر داد: فعالیت این زنان در سطح اقدام جاسوسی نبوده و عملا کار خاصی را انجام نداده بودند.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که حدود 6 ماه پیش رسانه‌های عبری زبان با استناد به اطلاعات سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم اعلام کرده بودند یک شبکه بزرگ جاسوسی که برای ایران در حال جمع آوری اطلاعات بود را دستگیر کرده و تلاش ایران برای به کارگیری زنان اسرائیلی جهت جمع آوری اطلاعات و انجام اقدامات جاسوسی را کشف و متلاشی ساخته و حتی کیفرخواستی علیه پنج نفر از آنها تهیه شده است.

در گزارش‌های آن زمان رسانه‌های عبری زبان تاکید شده بود، تعقیب و رصد فعالیت این زنان ثابت کرده است که آنها به همکاری با یک مامور ایرانی می‌پرداختند و اطلاعات بسیار متقنی در این زمینه به دست آمده است.

این در حالی است که امروز همان رسانه از بیگناهی این افراد سخن گفته تا بی پایه و اساس بودن ادعاهای سابق شاباک و دیگر سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم‌شان را اثبات کنند.

انتهای پیام/*