شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تخم مرغ#قیمت#افزایش قیمت#وزارت

تخم مرغ زیر قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد/ وزارت جهاد کشاورزی: برنامه ای برای افزایش قیمت نداریم

تخم مرغ زیر قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد/ وزارت جهاد کشاورزی: برنامه ای برای افزایش قیمت نداریم

مدیر کل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ زیر قیمت مصوب خود و در حدود ۶۸ به فروش می‌رسد و برنامه ای برای افزایش قیمت نداریم.

حسنی مقدم مدیر کل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بر اساس گزارش هایی که داریم قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری 35 هزار تومان تا 35 هزار و 500 تومان است و قیمت  مصوب این محصول برای مصرف کننده 39 هزار و 800 تومان است.
وی افزود: قمیت مصوب تخم مرغ نیز بر خلاف آنچه در یکی از رسانه های کشور مطرح شده هیچ تغییری نداشته است.
مدیر کل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای تعیین قیمت مصوب تخم مرغ باید روال قانونی خود را طی کند؛ به طوری که در مرحله اول اتحادیه درخواست اصلاح قیمت می‌دهد، معاونت امور دام و  بازرگانی وزارت جهادکشاورزی آنها را بررسی می‌کنند تا قیمت در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تعیین و اعلام شود اما هیچ کدام از این اقدامات انجام نشده است و هر گونه افزایش قیمت تکذیب می‌شود.
حسنی مقدم گفت: ممکن است به صورت موردی گران فروشی تخم مرغ در بازار مشاهده شود اما به طور متوسط در بازار 37 تا 38 هزار تومان به فروش میرسد که زیر قیمت مصوب 39 هزار و 800 تومانی خود است.

وی اظهارداشت: شانه های 30 عددی تخم مرغ به طور معمول حدود 1.8 کیلوگرم وزن دارند که قمیت مصوب آن برای مصرف کننده 72 تا 73 هزار تومان می‌شود اما اکنون کمتر از این قیمت است.

انتهای پیام/