شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون اول#قوه قضاییه

معاون اول قوه قضاییه: اجرای سند تحول قوه قضاییه در تمام سطوح باید پیگیری شود/ تدوین پیش‌‌‌نویس برنامه اجرای فرامین رهبری

معاون اول قوه قضاییه: اجرای سند تحول قوه قضاییه در تمام سطوح باید پیگیری شود/ تدوین پیش‌‌‌نویس برنامه اجرای فرامین رهبری

معاون اول قوه قضاییه، گفت: تا ۲ هفته آینده پیش ‌‌نویس برنامه عملیاتی برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در سال روز بزرگداشت هفتم تیر تدوین می شود تا به صورت شبانه روزی برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، صبح امروز در مراسمی از مدیران برتر ستادی قوه قضاییه با حضور حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول و سید محمد صاحبکار معاون راهبردی قوه قضاییه تقدیر شد.

حجت‌الاسلام مصدق در این مراسم با تبریک دهه امامت ولایت و فرارسیدن عیدغدیر خم، اظهار کرد: امروز انتظار جامعه ایجاد تحول جدی در دستگاه قضا است.

 وی با اشاره به تحول ملموس در قوه قضاییه در طول یک‌سال تصدی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مسند ریاست دستگاه قضا، افزود: یکی از پشتوانه‌های مدیریت تحول گرا نیروی انسانی است که باید در همه نهادها و قوه قضاییه به آن توجه شود.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: در قوه قضاییه شاهد فعالیت مجموعه‌ای از نیروهای زحمتکش، فاضل و متدین هستیم که با وجود همه محدودیت‌ها به صورت شبانه روزی و جهادی مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مناسبت‌های مختلف بکارگیری نیروهای کار آمد، جهادی، شایسته و همچنین تربیت مدیران خوب و ارج نهادن به قضات و کارکنان را مورد توجه ویژه قرار داده و در حکم ریاست قوه قضاییه نیز بر این امر تاکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قضایی در هفته قوه قضاییه موضوع شخصیت سازی را به عنوان یکی از نیازهای قوه قضاییه مطرح کردند، افزود: در قوه قضاییه باید مدیران و مسئولان خوب شناسایی شوند تا با بازنشستگی برخی مدیران مسئولیت آن ها به افراد لایق سپرده شود.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه در انتخاب مدیران نمونه مولفه‌های بسیاری مدنظر بوده است، گفت: تلاش قوه قضاییه در این مرحله باید اجرای دقیق سند تحول در تمام سطوح باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق با بیان اینکه در یک سال آینده باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در راستای اجرای سند تحول اجراکنیم، افزود: در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاییه در محضر رهبر انقلاب، ایشان مانند یک متخصص تمام عیار و با اشراف کامل درمورد فعالیت های قوه قضاییه صحبت کردند و وظیفه ما قدم برداشتن برای اجرای این فرمایشات است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیگیری اجرای سند تحول بر اساس دستورریاست دستگاه قضا، گفت: در این خصوص ستاد مذکور تقویت و قرارگاهی نیز به ریاست معاون اول قوه قضاییه تشکیل می شود تا به صورت شبانه روزی برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش شود.

 وی همچنین با بیان اینکه تا ۲ هفته آینده پیش نویسی برای عملیاتی شدن فرامین رهبر انقلاب آماده می شود، افزود: وظیفه تمامی معاونت های قوه قضاییه در این برنامه مشخص خواهد شد و بسیار امیدواریم برای سال جدید انتظارات مقام معظم رهبری بر آورده شود.

 وی اظهارکرد: امسال بایک برنامه ریزی جهادی و ویژه در اجرای سند تحول گام بر می داریم تا تاکیدات رهبر معظم انقلاب و دستورات رئیس دستگاه انجام شود که این امر با همکاری تمامی کادر قضایی، اداری و مدیران قوه قضاییه امکان پذیراست.

معاونت‌های ستادی و مراکز: «امین‌‌اله بیات مدیرکل دفتر حوزه ریاست، فرخ‌زاد جهانی معاون معاونت اول قوه‌قضاییه، علی نظری مدیرکل جذب و گزینش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی دادیار دادسرای انتظامی قضات و مدیرکل بررسی پرونده‌های خاص معاونت قضایی، حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله سلطانی دادیار دادسرای انتظامی قضات و مدیرکل دفتر تحقیقات فقهی حقوقی قم، وحید اکبری مدیرکل بودجه و تخصیص اعتبار معاونت مالی، پشتیبانی و امور عمرانی ، حسین پورمندمدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، قاسم عباسی رئیس اداره همکاری‌های دوجانبه حقوقی قضایی معاونت امور بین‌الملل، مجید چراغی مشاور ارشد ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات، سعید یوسفی‌پور معاون مطبوعات و فضای مجازی مرکز رسانه، مجتبی سقایی معاون امور سامانه‌ها و هوش قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات، عصمت فارسی سرپرست اداره‌کل برنامه‌ریزی، آمار و فناوری اطلاعات مرکز توسعه حل اختلاف، خشایار حیدریان مدیر کمیسیون کارآموزی وکلا مرکز وکلا  کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضاییه، از دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری گزینه پیشنهادی انتخاب نگردید. یوسفی سروکلائی مدیر حوزه ریاست پژوهشگاه قوه قضاییه»

معاونت‌های ستادی و مراکز: « اسماعیل سقاب اصفهانی رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی»

انتهای پیام