شهر خبر

عراق المستقبل گزارش داد؛

هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری گردشگران عراقی طی ۱۰ روز

هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری گردشگران عراقی طی ۱۰ روز

منابع عراقی اعلام کردند که بیش از صد هزار گردشگر عراقی طی ۱۰ روز عراق را ترک کرده و بیش از صد میلیون دلار هزینه کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، موسسه «عراق المستقبل»، که در امور اقتصادی فعالیت دارد، امروز سه شنبه در گزارشی آورده است که بیش از صد هزار گردشگر عراقی طی ۱۰ روز عراق را ترک کرده و بیش از صد میلیون دلار هزینه کردند.

منار العبیدی، رئیس این موسسه اشاره کرد که بیش از ۵۰۰ پرواز طی ۱۰ روز نخست ذی الحجه تا عید قربان ثبت شد که طی آن بیش از صدهزار گردشگر عراقی به استثنای حج، کشور را برای سفر سیاحتی ترک کردند.

وی توضیح داد که میانگین هزینه یک گردشگر شامل هزینه حمل و نقل و اسکان، بیش از هزار دلار است که در این صورت، کل مبلغی که طی ده روز به طور میانگین هزینه شده و بیشتر آن به کشورهای خارجی رفته، حدود صد میلیون دلار است.

العبیدی اشاره کرد که سازمان گردشگری باید اطلاعات مسافران را بررسی کرده و مناطقی در کشور که ظرفیت تامین نیازهای گردشگران را داشته باشد، ایجاد کند تا جایگزین سفرهای خارجی برای عراقی ها شود.

وی افزود که اگر شمار گردشگران خارجی بیش از صد هزار نفر طی ده روز است، این بدان معناست که فرصتی برای وجود بیش از یک میلیون گردشگر داخلی فراهم است.

رئیس موسسه عراق المستقبل تاکید کرد که جایگزین حقیقی و سریع نفت، گردشگری داخلی و ورود گردشگران خارجی به عراق است چرا که عراق عناصری برای گردشگری دارد که آن را به کشوری طراز اول در سطح گردشگری تبدیل، و صدها فرصت شغلی در زمانی بی سابقه ایجاد کند.