شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#خاورمیانه#هدف#نشست#ریاض،#احیای#آشوب#منطقه#است

عضو ائتلاف فتح:

هدف نشست ریاض، احیای آشوب در منطقه است

هدف نشست ریاض، احیای آشوب در منطقه است

عضو ائتلاف فتح ضمن هشدار درباره پیامدهای خطرناک نشست قریب الوقوع ریاض بر امنیت منطقه و عراق، گفت که هدف این نشست احیای آشوب در خاورمیانه است و عراق باید از آن دوری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، یکی از اعضای ارشد ائتلاف فتح عراق امروز سه شنبه در سخنانی تأیید کرد که نشست ریاض که قرار است به زودی با حضور رئیس جمهور آمریکا و شماری از سران کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس در پایتخت عربستان برگزار شود، تلاش برای احیای هرج و مرج در خاورمیانه است.

«محمد التمیمی» ضمن بیان این موضوع ادامه داد: دستور کار آمریکا در خاورمیانه ایجاد هرج و مرج است که در خدمت منافع عالی این کشور و تضمین امنیت تل آویو باشد. بازخوانی ساده تحولات منطقه خاورمیانه در نیم قرن گذشته، دلایل توجه ویژه آمریکا به این منطقه را آشکار می‌کند.

وی تصریح کرد: نشست ریاض تلاش دیگری برای احیای هرج و مرج در خاورمیانه از طریق غارت خزانه کشورهای حاشیه خلیج فارس با هدف دشمن تراشی به منظور تضمین مستقیم امنیت اسرائیل و گسترش دامنه عادی سازی روابط با این رژیم است.

التمیمی با اشاره به اینکه عراق هدف مستقیم نشست ریاض است و حاضران در این نشست می‌خواهند که عراق عرصه‌ای برای نزاع‌های مستقیم باشد، افزود: به نفع عراق است که از نشست‌های آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس دوری کند، زیرا آنها فقط می‌خواهند به منافع عراق لطمه بزنند و حوادث سال‌های گذشته بهترین گواه این بدخواهی است.

این عضو ارشد ائتلاف فتح در پایان خاطرنشان کرد: نشست ریاض طرح و دستور کار خطرناکی برای خاورمیانه دارد که عراق در قلب آن خواهد بود.

قابل ذکر است که نیروهای ملی و مقاومتی عراق درباره پیامدهای خطرناک نشست قریب الوقوع ریاض بر امنیت عراق هشدار داده‌اند.