شهر خبر

عملیات اجرایی منطقه آزاد تجار قصرشیرین در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه آغاز می‌شود

عملیات اجرایی منطقه آزاد تجار قصرشیرین در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه آغاز می‌شود

قصرشیرین- ایرنا- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با انتخاب دبیر اجرایی آن در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

«شهریار حیدری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه که پنجشنبه هفته جاری انجام می شود دولت اعتبار اجرای منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را اختصاص خواهد داد و با مشخص شدن دبیر اجرایی آن شاهد عملیاتی شدن این پروژه که تحول و پیشرفت استان و به خصوص غرب کرمانشاه را به دنبال دارد، خواهیم بود.

وی اظهار داشت: همچنین در جریان این سفر بودجه تکمیل سامانه گرمسیری به عنوان یکی از مطالبه‌های اصلی مردم اختصاص می‌یابد و احیای اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری با تامین و تخصیص آب و همچنین احیای اراضی به جامانده برای تحت پوشش قرار گرفتن این اراضی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از مرزهای سه شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب و ایجاد مرز جدید، راه اندازی کولبری با ساماندهی وضعیت مرزنشینان، بازسازی روستاهای بازسازی نشده و ایجاد زیرساخت ها و تعریض و اصلاح راه های بین شهری و روستایی و روکش آسفالت راه های قصرشیرین به گیلانغرب و سرپل ذهاب و گیلانغرب به سرپل ذهاب و گیلانغرب به اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب به ثلاث باباجانی از دیگر مواردی است که در این سفر مطرح خواهد شد.

حیدری ادامه داد: همچنین اجرای طرح‌های هادی روستایی، اصلاح شبکه آب آشامیدنی شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب و توجه به حاشیه‌نشینی در این سه شهرستان از مواردی است که به عنوان مطالبه در سفر رئیس جمهور مطرح خواهد شد.

وی اضافه کرد: مصوبه‌های سفر رئیس جمهور به صورت ۱۰۰ درصد اعتبار آن تخصیص پیدا می‌کند و باعث می‌شود که سریع‌تر کار اجرایی این طرح‌ها شروع شود و هم اینکه اعتبار آن ها تخصیص و تامین شود و از این حیث نتایج و آثار و برکات زیادی به دنبال دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت کشاورزی سه شهرستان غرب استان کرمانشاه امید است شاهد تخیص اعتبار برای تکمیل اراضی به جامانده از سامانه گرمسیری باشیم و ضمن اینکه «بیتومین» و قیر طبیعی موجود در گیلانغرب نیز ظرفیت بزرگی است که نیاز به سرمایه گذاری گسترده عام المنفعه از سوی دولت دارد و احیای مجدد پتروپالایش قصرشیرین و گیلانغرب نیز به دستور رئیس جمهور در این سفر را به عنوان یکی دیگر از مطالبه ها ی جدی دنبال خواهیم کرد.

قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۲۴۹ کیلومتر مرز با عراق و حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.