شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال#مهلت

درخواست نایب رئیس پیشنهادی دو کاندیدای فدراسیون فوتبال برای تمدید مهلت مدارک نامزدها

درخواست نایب رئیس پیشنهادی دو کاندیدای فدراسیون فوتبال برای تمدید مهلت مدارک نامزدها

نایب رئیس پیشنهادی ۲ کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال دلایلش را برای تمدید مهلت تکمیل مدارک برشمرد و خواهان تحقق این موضوع از سوی فدراسیون شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهلت ثبت نام کاندیدا‌های ریاست فدراسیون فوتبال روز گذشته (دوشنبه) به پایان رسید. این در حالی است که اعلام شد تنها مدارک 3 کاندیدا کامل بوده است و دیگر نامزد‌ها به دلیل نقض مدارک از چرخه انتخابات خارج شده‌اند. از سویی دیگر کاندیدا‌هایی که نقص در مدارک داشته‌اند نسبت به این موضوع معترض بودند.

صادق رئیسی‌کیا که به ترتیب به عنوان نایب رئیس‌ اول و دوم علیرضا اسدی و واعظ آشتیانی معرفی شده، در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: ابتدا باید خسته نباشید بگویم به بچه‌های فدراسیون از دبیرکل تا هیئت رئیسه و دیگر افراد مسئول که برای پروسه ثبت نام وقت گذاشتند و زحمت کشیدند. در این میان مطلبی که به نظرم می‌رسد و می‌تواند منطق درستی داشته باشد این است که در بازه انتخاباتی اعلامی، 3 روز تعطیلی وجود داشت. حجم مدارک و مستنداتی که هر نامزد باید برای ثبت نام از ادارات و سازمان‌ها جمع‌‌آوری می‌کرد زیاده بود.

وی اضافه کرد: جا دارد فدراسیون فوتبال سه روز مهلت ثبت نام را به جای سه روز تعطیلی در این دوره تمدید کند. در این سه روز با وجود اینکه فدراسیون فوتبال فعالیت داشته، دیگر ادارات و سازمان‌های مربوط برای جمع‌آوری مدارک و مستندات کاندیدا‌ها بسته بودند. اینکه چرا دوره ثبت نام از نامزد‌های انتخاباتی در دوره زمانی در نظر گرفته شده که در آن 3 روز تعطیلی وجود داشته، جای سؤال دارد. کاش از ابتدا روی این موضوع دقت بیشتری می‌شد.

رئیسی‌کیا عنوان کرد: حالا این اتفاق باید بررسی شود تا انتخابات فدراسیون فوتبال که بزرگترین انتخابات در بین فدراسیون‌های کشور است، بدون شائبه برگزار شود. فدراسیون و کمیته بدوی باید این موضوع را بررسی کنند و در اسرع وقت مهلتی برای تکمیل مدارک در نظر بگیرند. با این استدلال تمدید مهلت ثبت نام می‌تواند منطقی باشد. همچنین در برخی فدراسیون‌ها به کاندیدا‌هایی که ثبت نام اولیه را انجام داده‌اند برای تکمیل مدارک مهلت داده می‌شود. الان فدراسیون هم می‌تواند مهلتی برای رفع نقص مدارک بدهد و اینکه آن 3 روز تعطیلی را جبران کند.

وی گفت: از طرف دیگر در اساسنامه آمده که هر نامزد برای ثبت نام باید تأیید 5 عضو مجمع را داشته باشد. با این شرایط تنها 3 نفر مدارک‌شان کامل شده و تعداد زیادی از تأییدیه‌های مجمع خالی است. بهتر است مهلتی برای تکمیل مدارک داده شود تا انتخابات در فضای بهتر و با شور و حال بیشتری برگزار شود.

انتهای پیام/