شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی#تکواندو#قهرمانی آسیا

ساعی: مداح به کارش در تیم ملی تکواندو زنان ادامه می‌دهد / باید به مقانلو زمان داد

ساعی: مداح به کارش در تیم ملی تکواندو زنان ادامه می‌دهد / باید به مقانلو زمان داد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تکواندو گفت: نحوه انتخاب بهترین مربی در مسابقات قهرمانی آسیا پروسه‌ای داشت که موجب ناراحتی‌«مینو مداح» شد. او را از نظر فنی و اخلاقی قبول دارم و به کارش در تیم ملی زنان ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، «هادی ساعی» روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان در خصوص ناراحتی «مینو مداح» سرمربی تیم تکواندوی زنان، اظهار داشت: مداح در حال حاضر ناراحتی ندارد. صادقانه می‌گویم که انتخاب بهترین مربی پروسه داشت. استاد «کانگ» مشاور ما است و در مسابقات آسیایی کره‌جنوبی از او سوال کردند چه کسی را انتخاب کنیم. وی همه مسائل را در نظر می‌گیرد و فردی احساساتی است و دیده بود که تیم پسران ناراحت هستند. بعد هم از من پرسیدند و گفتم پیشنهاد خوبی است.

وی افزود: جایگاه و زحمت مداح با این موارد به خطر نمی‌افتد. من با مداح صحبت کردم. ما یک تیم هستیم و دختر و پسر نداریم گاهی صلاح هست که در تیم اتفاقاتی رخ دهد. مداح را مانند خواهرم می‌دانم؛ از نظر اخلاقی و فنی او را قبول داریم و از او حمایت می‌کنم خیلی از جاها حق او ضایع شد و اینجا هم حق او بود که بهترین باشد.

رئیس فدراسیون تکواندو تصریح کرد: صلاح این بود که آن لحظه انجام دادیم و خانم مداح هم پذیرفت و خدا را شکر هیچ مشکلی نداریم. او همکاری خودش را با ما ادامه می‌دهد. در تکواندو و تیم‌های ملی ارتباط آنقدر خوب و نزدیک است که همه مسائل را درک می کنند. همین اتفاق هم باعث شد که تیم، قهرمان آسیا شود و خانم مداح هم این مسئله را درک می کند. با هم صحبت کردیم مشکلی نیست و به کارش ادامه می‌دهد.

او ادامه داد: کار در بازی‌های کشورهای اسلامی بسیار سخت و رقابت در این بازی‌ها سنگین است. ازبکستان که قهرمان آسیا شد در بازی‌های کشورهای اسلامی حضور دارد. جمهوری آذربایجان و ترکیه هم هستند و ستاره‌هایی هم از آفریقا حضور دارند و به نظرم رقابت‌های تکواندوی بازی‌های کشورهای اسلامی نزدیک به مسابقات قهرمانی جهان است.  

ساعی در مورد اینکه گفته شد ممکن است بیژن مقانلو بعد از قهرمانی آسیا برکنار شود و یوسف کرمی جایگزین شود، گفت: یوسف کرمی قرار بود در کنار ما باشد اما قراردادش با پاکستان نهایی شد. خوشحالیم که مربیان ما به سطحی رسیده‌اند که از آنها در کشورهای دیگر استفاده می‌شود. باید به مقانلو زمان داد، تیم او جوان است و بچه‌ها کم تجربه هستند. یک ظرف گنجایش مشخصی دارد و تکواندوکاران حتی گاهی بیشتر از توان خود ظاهر شدند.

وی گفت: به این تیم جوان امیدوارم و اگر به این کادر جوان و بازیکنان فرصت داده شود، نتایج خوبی کسب می‌شود. همچنین قوانین نیز ۲۰ روز قبل از مسابقات آسیایی عوض شده بود که ما حتی در لیگ هم آنها را تجربه نکرده بودیم و این مقداری سخت بود.

وی در خصوص سرمربی تیم امید در بازی‌های کشورهای اسلامی، عنوان کرد: علی‌محمد بسحاق هدایت تیم تکواندوی امید را در بازی‌های کشورهای اسلامی برعهده دارد.