شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خراسان#خراسان رضوی

اخوان: نباید تمام زحمات ما را به خاطر یک اتفاق نادیده بگیرند/ خانواده بوکس از میزبانی رضایت داشت

اخوان: نباید تمام زحمات ما را به خاطر یک اتفاق نادیده بگیرند/ خانواده بوکس از میزبانی رضایت داشت

تهران- ایرنا- عضو هئیت رئیسه و کارشناس خبره فدراسیون گفت: خانواده بزرگ این رشته از میزبانی خراسان رضوی در مسابقات جوانان کشور رضایت داشت و نباید تمام زحمات انجام شده را به خاطر یک اتفاق زیر سوال ببرند.

«امیرحسین اخوان»‌ در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص میزبانی مسابقات بوکس جوانان کشور که با قهرمانی تیم استانش همراه شد، اظهار داشت: استان خراسان‌رضوی آخرین بار در سال ۱۳۸۰ میزبانی مسابقات کشوری را برعهده‌ داشت و پس از ۲۱ سال دوباره میزبان این رویداد شدیم.

رئیس هئیت بوکس خراسان رضوی افزود: براساس برنامه‌ریزی، ارتباط و تعاملی که با حامیان بخش خصوصی داشتیم، برای میزبانی وارد گود شدیم. استانی که میزبان می‌شود حتما باید تیم خود را نیز ارزیابی کند و ما تیم استان را حدود ۶ ماه در اردوی آماده‌سازی داشتیم و از شهرستان‌های مختلف استان، بوکسور انتخاب کردیم.

کارشناس خبره فدراسیون بوکس گفت: این برای نخستین مرتبه بعد از انقلاب اسلامی بود که استان خراسان رضوی توانست در مسابقات کشوری بوکس به مقام قهرمانی دست یابد.

وی با اشاره به سختی‌های میزبانی گفت: تمام تلاش ما میزبانی خوب از مسابقات بود که فکر می‌کنم تا حدود زیادی موفق بودیم اما تعجب می‌کنم چرا مشکلی که برای سکوی قهرمانی پیش آمد تا این حد در فضای مجازی و رسانه‌ای مورد توجه قرار گرفت اما به میزبانی مطلوب ما هیچ اشاره‌ای نشد.

عضو هئیت رئیسه فدراسیون بوکس تصریح کرد: بارها پرسنل حفاظتی، نیروی انتظامی و ما تذکر دادیم و خواهش کردیم که برای دریافت جوایز، مربیان، قهرمانان و همراهان با مسوولان برگزاری همکاری کنند. حتی اجازه نمی‌دادیم بیش از پنج نفر برای دریافت جایزه روی سکو بروند. در گوشه‌ای از سالن نیز بنر بزرگی نصب کردیم تا تیم‌ها عکس یادگاری خود را آنجا بگیرند.

رئیس هئیت بوکس خراسان رضوی ادامه داد: ابتدا باید بگویم که سکو نشکسته و تنها قوس برداشت. ما متخصص نصب سکو نیستم و آنرا برون سپاری کرده بودیم. متاسفانه اعضای یک تیم همه برای گرفتن عکس روی سکو رفتند و آن اتفاق رخ داد.

وی گفت: انصاف نیست تمام تلاش‌هایی که برای میزبانی شد و رضایت خانواده بوکس را به‌همراه داشت با این اتفاق کوچک نادیده گرفته شود. خوب نیست که از داخل کشور به رسانه‌های معاند خوراک بدهند.

اخوان در خصوص کمک‌های اداره کل استان و فدراسیون برگزاری میزبانی این رویداد، عنوان کرد: اداره کل خراسان رضوی، سالن شهید بهشتی را برای مدت ۶ روز به صورت رایگان در اختیار ما قرار داد. فدراسیون نیز قرار است تاحدودی هزینه‌ها را تقبل کند. برگزاری این رویداد بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای ما هزینه داشت.

وی در خصوص داوری مسابقات بوکس قهرمانی جوانان کشور، توضیح داد: از کمیته داوران ممنون هستم. داوری در بوکس موضع قطعی نیست و نسبیت در آن وجود دارد چراکه بوکس ورزش لحظه‌هاست. هر مربی که ورزشکارش مُشت بیشتری می‌زند، او را برنده می‌داند در حالیکه نباید اینگونه باشد. در نهایت باید بگویم که داوری‌ها خوب بود.

وی در خصوص شرایط بوکس استان خراسان رضوی در ۳ سال اخیر گفت: زمانی‌که مسئولیت هئیت را برعهده گرفتم. بوکس خراسان رضوی در رتبه ۲۶ کشور بود اما اکنون در رتبه سوم است. بعد از سال‌ها در لیگ شرکت کردیم و با وجود مشکلاتی که کرونا ایجاد کرد با همت مربیان و بوکسورها، به نتایج خوبی رسیدیم. دوره‌های آموزشی ما پیوسته انجام می‌شود، برای نخستین بار ورزشکار فیکس در تیم‌های رده‌سنی داشتیم، ۳۸ درصد افزایش عملکرد در شهرستان‌ها داشتیم و سه خانه بوکس هم افتتاح شده است.

عضو هئیت رئیسه فدراسیون در خصوص عملکرد فدراسیون بوکس در سال‌های اخیر اظهار داشت: فدراسیون با تمام بضاعت در تلاش است و باید بدانیم که مشکلات مالی برای فدراسیون بیشتر از استان‌هاست. نتیجه تلاش‌ها، مدال‌های متعدد آسیایی در سال ۱۴۰۰  و ویترین افتخارات نیز مدال قهرمانی جهانی توسط «دانیال شه‌بخش» بود.