شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#ارتش

تحرکات نظامی گسترده ارتش ترکیه در خطوط تماس با ارتش سوریه

تحرکات نظامی گسترده ارتش ترکیه در خطوط تماس با ارتش سوریه

منابع سوری از تحرکات نظامی گسترده ارتش ترکیه در شمال سوریه و در خطوط تماس با ارتش سوریه و نیروهای «قسد» خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای ارتش ترکیه به اقدامات تحریک آمیز در شمال سوریه ادامه می‌دهند.

الشرق الاوسط گزارش داد: نیروهای ارتش ترکیه مستقر در مناطق موسوم به«سپر فرات» و «شاخه زیتون»، مواضع نیروهای «قسد» را در روستاهای «غرناطه» و «حساجک» در حومه شمالی حلب، گلوله باران کردند.

همزمان ارتش ترکیه به تقویت مواضع خود در خطوط تماس با نیروهای «قسد» و ارتش سوریه در محورهای «منبج» در شرق حلب ادامه داد.

ارتش ترکیه ستونی از تانک و خودروهای سنگین و کامیون‌های حامل مواد لجستیک به منطقه وارد کردند و این نهمین ستون نظامی ترکیه است که به منطقه موسوم به «سپر فرات» از اوایل ماه جاری میلادی وارد شده است.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه مواضع خود را همزمان با ادامه تهدیدات ترکیه درباره انجام عملیات نظامی در مناطق تحت کنترل قسد و دمشق در شمال سوریه، با قرار دادن بلوک‌های سیمانی و ایجاد خاکریز تقویت کردند.

نیروهای ارتش سوریه در مواضع جدید در حومه «تل ابیض» در شمال الرقه مستقر شدند. نیروهای ارتش سوریه در 6 روستا واقع در محورهای درگیری با گروه موسوم به ارتش ملی سوریه وابسته به ترکیه در حومه غربی «تل ابیض» در شمال الرقه مستقر شدند.

در «سراقب» در حومه ادلب هم نیروهای ارتش سوریه مرکز نظامی ارتش ترکیه را هدف قرار دادند.

این درحالی است که ارتش ترکیه از چند روز قبل خود را مهیای احداث مرکز نظامی جدیدی در «سهل الغاب» در حومه شمال غربی حماه کرده است.

نیروهای ترکیه همچنین خاکریزهایی ایجاد کرده است و تحرکاتی را در نزدیکی روستای «خربه الناقسو» در «سهل الغاب» و در نزدیکی خطوط تماس با نیروهای ارتش سوریه در شهر «جورین» آغاز کرده است.

رجب طیب اردوغان از اواخر ماه مه گذشته از عملیات نظامی جدید و ناگهانی علیه مناطق تحت کنترل «قسد» در «منبج» ،  «تل رفعت» در شمال سوریه دم زده است؛ اما تاکنون به سبب هشدارهای روسیه و آمریکا این عملیات را آغاز نکرده است.

مقابله سوری‌ها 5 خودرو اشغالگران آمریکایی

منابع سوری اعلام کردند: ساکنان روستای «الصالحیه» در حومه «قامشلی» با کمک نیروهای ارتش سوریه، یک ستون متشکل از پنج خودرو زرهی اشغالگران آمریکایی را به روستایشان راه ندادند.

از سوی دیگر نیروهای اشغالگر آمریکایی به تقویت پایگاه‌های نظامی غیرقانونی خود در منطقه جزیره سوریه ادامه دادند و یک کاروان متشکل از 43 خودروی تجهیزات لجستیک وارد کردند.

منابع محلی از حومه یعربیه به خبرنگار سانا گزارش دادند که یک کاروان متشکل از 32 کامیون و 11 تانکر از طریق گذرگاه غیر قانونی «الولید» وارد خاک سوریه شد.

در همین راستا، به گفته این منابع کاروانی متشکل از 20 خودرو از نیروهای اشغالگر شب گذشته از پایگاه اشغالگران فرودگاه «خراب الجیر» به سمت شهرک «تل حمیس» و از آنجا به سمت حسکه حرکت کردند.

کودکان سوری قربانی مین

بنا به گزارش رسمی سازمان ملل متحد از سال 2015 تاکنون بیش از 15 هزار نفر از مردم سوریه بر اثر انفجار مین کشته یا زخمی شده‌اند. کودکان یکی از اصلی‌ترین قربانیان مین‌ها در سوریه هستند.

سازمان ملل می‌گوید: از سال  2011  که جنگ در سوریه شروع شده، نیم میلیون نفر کشته شده‌ و میلیون‌ها نفر دیگر آواره شده‌اند.

حدود 10.2 میلیون نفر یا تقریباً نیمی از مردم سوریه هم در مناطق آلوده به مواد منفجره زندگی می‌کنند که این موضوع بر تعداد تلفات می‌افزاید.

مقامات سوری تقریباً هر روز مهمات و مواد منفجره باقی مانده از جنگ را منفجر می‌کنند، به ویژه در مناطقی که قبلاً در اختیار گروه‌های تروریستی در نزدیکی پایتخت بوده است.

انتهای پیام/