شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوریان#غایب#تاریخ#المپیک

برگزاری مراسم رونمایی از تندیس پنج تن از مدال‌آوران تاریخ المپیک با حضور وزیر ورزش/ دبیر و سوریان غایب بودند

برگزاری مراسم رونمایی از تندیس پنج تن از مدال‌آوران تاریخ المپیک با حضور وزیر ورزش/ دبیر و سوریان غایب بودند

مراسم رونمایی از تندیس پنج تن از مدال‌آوران تاریخ المپیک ایران در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از تندیس پنج تن از مدال‌آوران تاریخ المپیک ایران در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مراسم حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، خطیب‌زاده، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه، اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و پیشکسوتان ورزش ایران حضور داشتند. سمیرا اصغری از افغانستان، عضو کمیته بین المللی المپیک نیز در این مراسم حاضر بود.

در این مراسم از سردیس قهرمانان علیرضا دبیر، حمید سوریان، بهداد سلیمی، سیدمراد محمدی، یوسف کرمی رونمایی شد. علیرضا دبیر و حمید سوریان در این مراسم غایب بودند.

صالحی‌امیری: ورزش ایران تاریخ و تبار و هویت دارد

سیدرضا صالحی‌امیری در این مراسم اظهار داشت: این برنامه و امروز بین دو عید مهم ترین رویداد ما به لحاظ تقدس در سه سال گذشته است. امروز از کسانی تجلیل می‌کنیم که در سخت‌ترین فشار روحی کام ملت را شاد کردند.

وی در ادامه افزود: امروز دو هدف داریم اول اینکه بگوییم ورزش ایران تاریخ و تبار و هویت دارد و دوم اینکه بگوییم نگاه ما به قهرمانان ابزاری نیست و همیشه باید دیده شوند نه فقط وقتی که مدال کسب می‌کنند. باید از همه کسانی که در تاریخ ملت برای ایران شادی به ارمغان آوردند، قدردانی کرد.

ذوالقدری: افتخار می‌کنم با یوسف کرمی کار کردم

حسن ذوالقدری، در این مراسم گفت: بیش از 15 سال سرمربی تیم ملی تکواندو بودم و تجربه حضور در 6 دوره المپیک را دارم. این افتخار را داشتم در کنار افرادی مثل یوسف کرمی شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم ایران باشم.

وی با تمجید از زحمات یوسف کرمی برای تکواندوی ایران گفت: کرمی نوجوان 15 ساله بود که به اردوی تیم ملی آمد. صادقانه بگویم شاید لباسش هم برای تکواندو استاندارد نبود اما سرشار از انرژی و فعل خواستن بود و در همان اولین حضورش در مسابقات جهانی صاحب مدال شد. او سپس مرا مجاب کرد در مسابقات تست المپیک سیدنی از وجودش بهره ببرم. او برای حضور در وزن چهارم المپیک وزن کم داشت و مجبور شدیم وزنش را بالا ببریم. ولی از همان جا نردبان ترقی او گذاشته شد و مجوز حضور در المپیک آتن را به دست آورد.

 

انوشیروانی: در این مراسم احساس غرور کردم

سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در این مراسم یادآوری کرد: در این مراسم احساس غرور کردم و وقتی برگ برگ ورزش ایران ورق می‌خورد به این نتایج افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: با بهداد سلیمی از دوران نوجوانی آشنا شدم. او از روز اول حضورش با روند حرفه‌ای و اخلاق و منش پهلوانی پله‌های ترقی را طی کرد. از نزدیک شاهد تلاش وی در 15 سال گذشته بودم و با تعصب خاصی مراحل موفقیت را طی کرد.

انوشیروانی تاکید کرد: بهداد مصمم بود طلای دوم المپیک خود را کسب کند و پنج ماه با وجود مصدومیت جنگید و از ذره ذره وجودش مایه گذاشت و در ریو رکورد المپیک را شکست اما در نهایت آن اتفاق تلخ رقم خورد که از ذهن‌ها پاک نمی‌شود.

وی یادآوری کرد: الان هم در فدراسیون در کنار سلیمی هستم و امیدوارم وزنه‌برداری دوباره با درخشش قهرمانان خود به روزهای اوج گذشته باز گردد.

انتهای پیام/