شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#فدراسیون فوتبال

واعظ آشتیانی: حضور ما باعث شد یک بداخلاقی رسانه‌ای شکل بگیرد/ یک قبیله و باند راه نفوذ را بستند

واعظ آشتیانی: حضور ما باعث شد یک بداخلاقی رسانه‌ای شکل بگیرد/ یک قبیله و باند راه نفوذ را بستند

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال تأکید کرد که بعد از ثبت‌نامش در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، یک بداخلاقی رسانه‌ای شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیررضا واعظ آشتیانی در پاسخ به این سؤال که آیا به دلیل نقص مدارک از انتخابات فدراسیون فوتبال کنار رفته است، اظهار داشت: متأسفانه یک بداخلاقی رسانه‌ای شکل گرفته است. بنده دیشب در یک برنامه‌ تلویزیونی هم از دبیرکل فدراسیون فوتبال پرسیدم که این خبر به چه مجوزی منتشر شده و کامرانی‌فر آن را تکذیب و اعلام کرد که رسیدگی به پرونده نامزدها 15 روز زمان می‌برد. من این کار را بداخلاقی رسانه‌ای تعبیر کردم. این موضوع نشان داد که قرار است یک اتفاقاتی بیفتد و برخی‌ها حرف از بالا می‌زنند و می‌گویند از بالا به آنها گفتند که در انتخابات شرکت کنند. کسانی که عملکرد آنها اظهر من الشمس است، من تعجب می‌کنم که با چه رویی نامزد شده‌اند و صلاحیت آنها چگونه تأیید شده است. مسئولان باید در این مورد پاسخگو باشند. من نگفته‌ام که از بالا گفته‌اند که بیایم و تا ظهر دیروز هم قصدی برای شرکت نداشتم و بنا به پیشنهاد برخی دوستان وارد انتخابات شدم. از آنجایی که من شعارم تحول بود احساس می‌کنم یک عده‌ای حالت «تهوع» پیدا کردند.

وی در واکنش به طرح این موضوع که منظور صحبت‌هایش رئیس سابق فدراسیون فوتبال است، گفت: افکار عمومی می‌داند که چه کسانی خدمت کرده‌اند و چه کسانی موفق بودند و چه کسانی خدمت نمی‌کنند و موفق نبودند. مردم در حوزه فوتبال همه چیز را می‌دانند. یک عده با سوءاستفاده حرف از بالا و پایین می‌زنند و همواره در دوران مسئولیت‌شان از این الفاظ زیاد استفاده کردند. من برداشتم این است آنهایی که مورد صحبت این افراد قرار می‌گیرند و واکنشی نشان نمی‌دهند باعث می‌شوند روز به روز در ادبیات‌شان بیشتر از بالا و پایین استفاده و یک هراسی را ایجاد کنند. ظاهراً با حضور بنده و آقای اسدی معادلات آنها تحت تأثیر قرار گرفته است و اولین اقدام‌شان این بود که یک بداخلاقی رسانه‌ای به وجود بیاورند.

نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که نقص مدارکش را تأیید می‌کند، تصریح کرد: بحث بر این است که رئیس باید پنج امضا مجمع داشته باشد. همواره در گذشته بنده تأکید داشتم که چنین امضاهایی معنی و مفهوم ندارد. یعنی کاندیدا باید دنبال افراد بگردد؟! این چه معنایی دارد؟! وقتی در اساسنامه قید شده که فرد باید سابقه ورزشی داشته باشد این بزرگترین شاخصه است. من چون دیروز تصمیم به ثبت‌نام گرفتم، فرصت گرفتن امضا را نداشتم، حتی آقای کامرانی‌فر هم اشاره کرد که 15 روز فرصت داریم تا امضا بگیریم. به ما گفتند سوابق ورزشی را هم مکتوب بیاوریم و همینطور برگه عدم سوءپیشینه را و تا زمانی که به پرونده‌ها رسیدگی شود ما فرصت داریم مدارک را تکمیل کنیم. اگر ما امضاها را دادیم که مشکلی نیست و اگر هم ندادیم مشخص است که یک قبیله و یک باند شکل گرفته که راه نفوذ را بسته است. منطقی نیست کسی که می‌خواهد کاندیدا شود دنبال امضای اعضای مجمع بگردد.

واعظ آشتیانی درباره عدم تأیید صلاحیت اسکوچیچ از سوی کمیته فنی خاطر نشان کرد: در شرایطی که تیم ملی در بحران بود، یک فردی آمد حالا براساس دانش، شانس و هر چیزی که اسمش را می‌گذاریم، توانست جواز صعود به جام جهانی را کسب کند. آیا مزد او این می‌شود که برکنارش کنیم؟! من از اسکوچیچ دفاع نمی‌کنم، ولی انصاف مدیریتی کجا رفته است؟! اینکه بگوییم روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی یک فرد سنگین باشد چه معنی دارد؟ مگر ما می‌خواهیم نمایش اجرا کنیم؟! باید حداقل یک خاطره خوش در ذهن یک مربی خارجی بماند و همین فرد می‌تواند یک مبلغ در جاهای دیگر برای ما باشد نه اینکه رفتار غیرمنصفانه داشته باشیم. هیئت رئیسه فدراسیون باید سعی کند مدبرانه نسبت به این موضوع قضاوت داشته باشد و صدمه‌ای در این مدت کوتاه به تیم ملی وارد نشود.

 

انتهای پیام/