شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#تحقیق و تفحص

تحقیق و تفحص مجلس از نحوه عملکرد مدیریت امور ماهیان خاویاری

تحقیق و تفحص مجلس از نحوه عملکرد مدیریت امور ماهیان خاویاری

نمایندگان مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد مدیریت امور ماهیان خاویاری وابسته به شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی، با این طرح تحقیق و تفحص موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 21 تیر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد مدیریت امور ماهیان خاویاری وابسته به شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی، با این طرح تحقیق و تفحص با 140 رأی موافق، 32 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

اعظمی متن گزارش کمیسیون کشاورزی محورهای طرح تحقیق و تفحص را به شرح زیر قرائت کرد:

1- ابهام در مدیریت امور ماهیان خاویاری استان گلستان.

۲- چرا میزان تولید ماهیان خاویاری در استان گلستان طی سی سال اخیر از ۳۰ تن در سال به ۳۰ کیلوگرم رسیده است.

 ۳- ابهام در نحوه فروش اموال واملاک.

4- ابهام در مبالغ پرداختی به شرکتهای تعاونی باز خرید شده .

۵- ابهام در جذب نیروهای جدید.

۶- تعلل و تاخیر در پرداخت پول صیادان خاویاری .

۷- ابهام در نحوه تحویل و فروش ماهیان خاویاری.

شایان ذکر است متقاضیان اصلی اجرای این طرح عبدالجلال ایری  نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس و تعدادی دیگر از نمایندگان هستند.

اعظمی در ادامه یادآور شد: هم اکنون هر کیلو خاویار 22 میلیون تومان است ضمن اینکه در گذشته تولیدات این بخش 1800 تن بوده اما الان تولیدات این بخش ناچیز است و بهانه‌های این شرکت قابل قبول نیست چرا که کشورهای همسایه به نحو مطلوب از این محصول برداشت می‌کنند، همچنین تعداد کارگران این حوزه از 5 هزار نفر به کمتر از 100 نفر کاهش یافته که به معنای بیکاری و نشان‌دهنده ضعف مدیریت در این بخش است.

انتهای پیام