شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون کشتی#سوریان#کرونا

غیبت دبیر و سوریان در مراسم رونمایی از تندیس/نابغه به کرونا مبتلا شد

غیبت دبیر و سوریان در مراسم رونمایی از تندیس/نابغه به کرونا مبتلا شد

تهران- ایرنا- رئیس و نایب‌ رئیس فدراسیون کشتی در مراسم رونمایی از تندیس خود در موزه ملی ورزش شرکت نکردند.

به گزارش ایرنا، مراسم رونمایی از المپین‌های افتخارآفرین ورزش کشور و رونمایی از سردیس علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، یوسف کرمی پیشکسوت تکواندو، مراد محمدی دارنده طلای جهان و برنز المپیک،  حمید سوریان نابغه اسبق کشتی فرنگی و بهداد سلیمی دارنده مدال المپیک در وزنه‌برداری امروز سه‌شنبه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

این مراسم در حالی با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری مدیر مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و سعید خطیب‌زاده سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه برگزار شد که دبیر به‌دلیل حضور در یک جلسه در استان لرستان در مراسم غایب بود تا به‌جای او مادرش در جلسه حاضر شود.

سوریان نایب‌رییس فدراسیون کشتی نیز به‌خاطر ابتلا به کرونا در مراسم حضور نیافت.

صالحی امیری در این مراسم گفت: امروز، روز مهمی در تاریخ ورزش قهرمانی ایران است. از کسانی تقدیر می‌کنیم که در سخت‌ترین شرایط فشار روحی کام مردم را شاد کردند.

وی افزود: این برنامه و امروز بین ۲ عید از مهم‌ترین رویدادهای ما به لحاظ تقدس است. امروز ۲ هدف داریم. اول اینکه بگوییم ورزش ایران تاریخ و تبار و هویت دارد و دوم اینکه نگاه ما به قهرمانان ابزاری نیست و همیشه باید دیده شوند نه فقط وقتی که مدال کسب می‌کنند.  باید از همه کسانی که در تاریخ ملت برای ایران شادی به ارمغان آوردند، قدردانی کرد

رییس کمیته ملی المپیک گفت: سمیرا اصغری مهمان ویژه مراسم امروز است. وی تنها زن نماینده منطقه از کشور افغانستان است که او را نماینده زنان جهان اسلام در کمیته بین‌المللی المپیک می‌دانیم. می‌خواهیم امروز به‌پاس خدماتی که داشت از او تقدیر کنیم.