شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دریاچه#دریاچه ارومیه

قالیباف: پتانسیل منفی عدم احیای دریاچه ارومیه قابل جبران نیست

قالیباف: پتانسیل منفی عدم احیای دریاچه ارومیه قابل جبران نیست

رئیس مجلس تأکید کرد: در صورت عدم احیای دریاچه پتانسیل منفی ایجاد می‌شود که قابل جبران نیست و زیست بخشی از سرزمین ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 21 تیر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: موضوع دریاچه ارومیه، موضوع مهم ملی است؛ موضوع استانی یا آذربایجان غربی و شرقی نیست، اگر برای احیای دریاچه ارومیه چاره‌اندیشی و به طور جد به آن توجه نشود، اثرات زیست محیطی زیادی دارد و چندین میلیون نفر را تحت مسائل اقتصادی، سلامت و بهداشت قرار می‌دهد، در واقع این دریاچه نقطه کاملا استراتژیک از بعد اقتصادی، ظرفیت‌های محیط زیستی و کشاورزی است.

وی تأکید کرد: در صورت عدم احیای دریاچه پتانسیل منفی ایجاد می‌شود که قابل جبران نیست و زیست بخشی از سرزمین ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه مجلس و دولت به احیای دریاچه ارومیه گفت: خواهش بنده از دولت این است که اگر اشکالاتی در کارهای انجام شده در دریاچه ارومیه وجود دارد به طور جد پیشگیری شود، هزینه‌ها انجام نشود، با طرح مدون درست کارها پیش رود چرا که بعدها با چند ده برابر این هزینه‌ها باید جبران خسارت‌ها کنیم و اگر امروز دریاچه را حفظ نکنیم هرگز این سرمایه قابل برگشت نخواهد بود.

قالیباف تأکید کرد: ما در مجلس کاملا آماده هستیم، در صورت پیشنهاد دولت برای احیای دریاچه ارومیه در برنامه هفتم توسعه مباحث را اعمال کنیم تا دچار فاجعه زیست محیطی در منطقه مهم کشور نباشیم./

انتهای پیام