شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#سازمان ملل#مسلمانان#منطقه‌ای

فیلم| گزارش اختصاصی تسنیم از بیست‌وهفتمین سالگرد نسل‌کشی مسلمانان در اروپا

فیلم| گزارش اختصاصی تسنیم از بیست‌وهفتمین سالگرد نسل‌کشی مسلمانان در اروپا

جنگ بوسنی و هرزگوین با صرب‌ها در سال ۱۹۹۲ شروع شد و در آن جنایات مهلکی علیه مسلمانان صورت گرفت. یکی از این جنایت‌ها قتل‌عام سربرنیتسا است. منطقه‌ای که از طرف سازمان ملل منطقه امن معرفی شد و وقتی مسلمانان به آن منطقه پناه بردند، به اشغال صرب‌ها درآمد.

خبرگزاری تسنیم - گروه بین‌الملل: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره‌ی قربانیان نسل‌کشی سربرنیتسا در بوسنی، امسال هم با حضور خانواده‌های قربانیان و چهره‌های بین‌المللی در این کشور برگزار شد.

جنگ بوسنی و هرزگوین با صرب‌ها در سال 1992 شروع شد و در آن جنایات مهلکی علیه مسلمانان صورت گرفت. یکی از این جنایت‌ها قتل‌عام سربرنیتسا است. منطقه‌ای که از طرف سازمان ملل منطقه امن معرفی شد و وقتی مسلمانان به آن منطقه پناه بردند، به اشغال صرب‌ها درآمد و باعث قتل‌عام هشت هزار مسلمان در کمتر از یک هفته شد. حالا اما فعالان صلح و حقوق بشر از تمام دنیا برای گرامیداشت کشته‌های این جنایت، مسیری 100 کیلومتری موسوم به «جاده مرگ» را به سمت سربرنیتسا، پیاده طی می‌کنند که به «مارش میرا» معروف است.

در ماجرای قتل‌عام سربرنیتسا، 8 هزار مرد و جوان مسلمان به دست صرب‌ها کشته شدند و نیروهای هلندی سازمان ملل نیز تنها نظاره‌گر این ماجرا بودند.

انتهای پیام/