شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#خراسان

خزعلی در نشست با اقشار مختلف زنان خراسان جنوبی: دولت ضامن زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات می شود

خزعلی در نشست با اقشار مختلف زنان خراسان جنوبی: دولت ضامن زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات می شود

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ضمانت یکی از مشکلات بانوان سرپرست خانوار برای اخذ تسهیلات است که بر اساس مصوبه ستاد ملی زنان و خانواده، دولت از این پس ضمانت آنها را به عهده می گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، معاون رییس جمهور در حوزه زنان و خانواده گفت: ضمانت یکی از مشکلات بانوان سرپرست خانوار برای اخذ تسهیلات است که بر اساس مصوبه ستاد ملی زنان و خانواده دولت از این پس ضمانت آنها را به عهده می گیرد. 

انسیه خزعلی روز دوشنبه در جلسه دیدار با اقشار مختلف از زنان خراسان جنوبی اظهار داشت: علیرغم قوانین متعدد در حوزه زنان اما گاهی در زمان اجرا با مشکل مواجه می شویم و اهمال قانون در این حوزه دیده می شود. 

وی ادامه داد:  نواقصی که در قانون و دستورالعمل ها وجود دارد باید به صورت جزئی احصا شود تا در بحث سیاست گذاری بتوانیم اصلاح این قوانین را دنبال کنیم. 

وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر بازار فروش محصولات تولیدی توسط بانوان اظهار داشت: در همین راستا بازارچه های دائمی برای زنان کارآفرین و به طور خاص سرپرست خانوار ایجاد می کنیم. 

معاون رییس جمهور در حوزه زنان و خانواده با اشاره به توانمندی بانوان کارآفرین خراسان جنوبی نیز گفت: برخی از این بانوان بعد سن بازنشستگی کارآفرین شده اند که باید به عنوان الگو معرفی شوند. 

وی بر لزوم رفع موانع قانون صادرات و تسهیل آن تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم به طور ویژه روی صادرات محصولات تولیدی توسط بانوان کارآفرین تمرکز کنیم. 

خزعلی در ادامه از همراهی استاندار خراسان جنوبی تقدیر کرد و گفت: این باور و اعتقاد به توانمندی زنان در همراهی دو روز اخیر کاملا مشهود بود. 

وی ضمن تاکید بر لزوم آسیب شناسی مشاغل شکست خورده یا فراموش شده ادامه داد: احیای این مشاغل در دستور کار دولت است و به طور جد به خصوص در روستاها دنبال می شود.  

معاون رییس جمهور در حوزه زنان و خانواده با بیان اینکه رفع مشکلات روستاها و عشایر از اولویت های دولت است گفت: در صورتی که مهاجرت معکوس به روستاها صورت گیرد بسیاری از مشکلاتی که مردم و مهاجران در شهرها درگیر آن هستند رفع خواهد شد. 

وی در ادامه از اقدامات انجام شده برای تسهیل ازدواج دهه شصتی ها خبر داد و گفت: این موضوع به خصوص در روستاها به طور جدی در سال جاری مانند سال گذشته  دنبال می شود تا با ارایه تسهیلات از مجرد ماندن دختران و پسران دهه شصتی تا حدی کاسته شود.

خزعلی یادآور شد: زوجین دهه شصتی در مرز تجرد هستند که باید تسهیلات لازم در راستای ازدواج آنها مدنظر قرار گیرد. 

وی ادامه داد: حق عائله  و فرزند برای کسانی که سرپرست خانوار هستند تعلق می‌گیرد و اگر کارفرمایی این موضوع را رعایت نکند باید گزارش داد تا سریع رفع شود.

معاون رییس جمهور در حوزه زنان و خانواده با تاکید بر اینکه تبعیض در حقوق نداریم گفت: عدم استفاده از مزایای شغلی در حوزه کارگری از موضوعاتی است که با جدیت دنبال می‌شود. 

خزعلی با بیان اینکه تاکید رییس جمهور بر این است شب کاری به زنانی که فرزند خردسال دارند داده نشود عنوان کرد: علاوه بر اینکه به دنبال رفاهیات زنان در مشاغل هستیم اما باید به دنبال نظام واره شغلی برای زنان با توجه به مسئولیت هایی که دارند شکل دهیم. 

وی با اشاره به تلاش زنان غسال به خصوص در دوران کرونا گفت:از این عزیزان و همچنین  از کادردرمان و پزشکانی که در سال های سخت گذشته همراهی و همکاری کردند و باعث حیات و امید در جامعه شدند قدردانی کرد. 

معاون رییس جمهور در حوزه زنان و خانواده در ادامه با تاکید بر لزوم الگوگیری از صبر و استقامت هاجر و حضرت ابراهیم(ع) گفت: امامین انقلاب توجه ویژه ای به جایگاه و تکریم زن دارند و در بحث عدالت نیز باید توانمندی های زنان دیده شود تا بتوانیم منویات این بزرگواران را آنطور که شایسته است اجرایی کنیم. 

وی با اشاره به دیدارها و بازدیدهایی که در سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی داشته عنوان کرد: این سفر فرصتی برای شناخت استعدادها، توانمندی ها و ارایه پیشنهاداتی بود که امید است از ثمرات آن آینده بهتری برای زنان استان رقم بخورد.

انتهای پیام