شهر خبر

کاظمی‌پور: کانال ورزش بانوان پل ارتباطی بین تمامی دستگاه‌های ورزش است

کاظمی‌پور: کانال ورزش بانوان پل ارتباطی بین تمامی دستگاه‌های ورزش است

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص "کانال ورزش بانوان" گفت: این کانال پل ارتباطی بین همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی مخصوصا در حوزه ورزش است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار شبکه رادیویی ورزش در خصوص "کانال ورزش بانوان" اظهار داشت: این کانال و هر فعالیت رسانه‌ای که در حوزه بانوان رخ دهد یکی از راهکارهای توسعه دولت سیزدهم است. با توجه به خلاهای موجود و با خرد جمعی تصمیم بر آن شد تا یک کانال رادیویی ورزشی ویژه بانوان را ایجاد کنیم. با هم افزایی و خوش فکری سازمان صدا و سیما کانال بانوان در جریان و عملیات میدانی قرار گرفت. در خرداد ماه و همزمان با دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، تفاهم نامه‌ای منعقد و امضا شد‌ و روند افتتاح آن هم در دهه ولایت اتفاق می‌افتد.

کاظمی‌پور با اشاره به مهمترین دغدغه‌ و مشکلات ورزش بانوان افزود: ما در دو بخش کمبودهای عمیقی را داریم. یکی ارتقاء سطح دانش و سواد بدنی و حرکتی بانوان کل کشور به منظور دسترسی و توسعه ورزش همگانی و بهره‌مندی از مزایایی که جامعه بانوان و به دنبال آن کل جامعه می‌توانند از آن مرتفع شوند. پیشگیری از بیماری‌ها، آسیب‌های ناشی از کم تحرکی و بی‌تحرکی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، روحی و روانی از رویکردهای بخش عام است که نقش بسزایی در افزایش دانش علوم ورزشی خواهد داشت.

او ادامه داد: در بخش مخاطب خاص ما به سراغ رویدادهای تخصصی ورزش بانوان می‌رویم. از نظر من شبکه رادیویی ورزش بانوان می‌تواند بخش عظیمی از نقش‌آفرینی رسانه ملی را در توسعه دانش فنی و تخصصی چه در رقابت‌های قهرمانی و چه در علوم ورزشی و در قالب محصولی که در این شبکه رخ می‌دهد را به جامعه منقل نماید.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از بین رسانه‌های مختلف رادیو ورزش را انتخاب کردید، گفت: ما به دلیل نداشتن نقش تصویری خوب و محدودیت‌هایی که به جهت پخش تصاویر بانوان ورزشکار و خلاهای قانونی داشتیم، یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش که ما را به اهداف‌مان نزدیک‌تر نماید رسانه‌ای همچون رادیو بود‌‌. از طرفی جایگاه ویژه مخاطبین رادیو و در دسترس‌تر بودن آنان، ترجیح دادیم که اولین گام را در این رسانه برداریم. همچنین وجود بستری همچون نرم افزار ایرانصدا که پخش تصویری اینترنتی را با توجه به چهارچوب‌های تعریف شده از این طریق خواهیم داشت از دیگر عوامل انتخاب ما برای تشکیل این کانال در رادیو بود.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش ضمن بیان برنامه‌های مختلف برای این کانال خاطرنشان کرد: در حوزه محتوایی برنامه‌هایی که به اشاعه و نقش آفرینی ورزش به عنوان یک ابزار توسعه محور در حوزه سلامت، ورزش همگانی، موضوعات فرهنگی و مسائل سرآمد و مطرح در بخش بانوان وجود دارد و ورزش می‌تواند در آن نقش آفرینی کند را در نظر داریم. بحث اخبار و اطلاع‌رسانی از رویدادهای بانوان ورزشکار کشورمان و بررسی چالش‌هایی که ورزشکاران خانم با آن مواجه هستند از دیگر قسمت‌های این کانال به شمار می‌رود. با مشارکت گذاشتن این چالش‌ها می‌توانیم نظر مخاطبین را نسبت به رفع این مشکلات داشته باشیم‌. این موضوع کمک شایانی به مدیریت کلان کشور کرده چرا که خرد جمعی در سطح ۸۲ میلیون ایرانی این فرصت را فراهم می‌کند که مردم دیدگاه‌های خود را از طریق این رسانه به ما اعلام کنند. از این طریق هم‌ افزایی بیشتر آنان با مدیران ورزش کشور رقم خواهد خورد.

کاظمی‌پور با تاکید بر نقش این کانال در مطالبه‌گری حوزه بانوان عنوان کرد: قطعا کانال بانوان در بخش عظیمی از مطالبات که از بازتاب‌های مختلف مخاطبین و شنوندگان دریافت می‌شود، کمک شایانی خواهد کرد. ضمن اینکه می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و شاخص‌های عملکردی ما هم اثربخش باشد. با این کار می‌توانیم پاسخگوی مطالباتی باشیم که با کمی تفکر به آنان، راهکارهای مختلف عملیاتی را برای آن پیش‌بینی خواهیم کرد. رادیو می‌تواند کمک موثری در این زمینه به ما کند. امید دارم پس از افتتاح این کانال اثرات خوبی را در مطالبه‌گری بانوان و دیگر ورزش دوستان کشور داشته باشیم.

مریم کاظمی‌پور از انتظارات خود نسبت به این کانال اینگونه گفت: یکی از انتظارات اصلی که ما به دنبال آن هستیم این است که برخی از دستگاه‌های متناظر ما چون اطلاع‌رسانی کافی از این موضوع ندارند از ظرفیت‌ها و پتانسیل آنان بی‌بهره هستیم. شاید کانال ورزش بانوان یک پل ارتباطی بین استعدادها و ظرفیت‌ها در کل کشور و چه در سازمان‌های مختلف باشد. برداشتن یک بحران و خلا حمایتی با موضوع و رویکرد ورزش از بانوان کشور شاید دغدغه بسیاری از دستگاه‌ها باشد. چه بسا خیلی از آنان تمایل داشته باشند تا هزینه‌های فرهنگی خود را به نوعی در مسیر ورزش به جهت رفع چالش‌های فرهنگی که در وظایف‌شان آمده را صرف نمایند. این کانال خط ارتباطی همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات اجتماعی_فرهنگی مخصوصا در حوزه ورزش و استفاده از آن به عنوان یک ابزار توانمند و همگانی است. کانال ورزش بانوان رابطی است بین تمامی دستگاه‌ها و متولیان ورزش که با استفاده از پتانسیل و وظایف محوله آنان می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های موجود در جامعه را رفع نماییم. ما می‌خواهیم این ابزار را به مشارکت بگذاریم.

انتهای پیام