شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#حوزه#همدان#مجموعه#وزارت

استاندار همدان: پیشرفت پروژه آبرسانی بین حوزه‌ای استان بسیار چشمگیر است

استاندار همدان: پیشرفت پروژه آبرسانی بین حوزه‌ای استان بسیار چشمگیر است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی بین حوزه ای تالوار به عنوان مطالبه عمومی و با گذشت ۱۷ سال از آغاز طرح، در ماه‌های اخیر با تلاش و اهتمام دولت سیزدهم، مجموعه وزارت نیرو و پیگیری جهادی مدیران استان، بسیار چشمگیر و قابل تقدیر است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو که با حضور نمایندگان مردم همدان و فامنین برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک تعلل در اجرای طرح آبرسانی بین حوزه‌ای استان، نه تنها همدان را از بحران نجات نمی دهد بلکه منجر به هدر رفت زمان نیز شده است.

وی افزود: اقدامات موثر و تلاش های وزارت نیرو در چند ماه گذشته منجر به پیشرفت چشمگیر طرح آبرسانی بین‌ حوزه‌ای استان همدان شده که این تلاش ها شایسته قدردانی است.

نماینده عالی دولت در استان همدان با تاکید بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت ها برای شتاب بخشی به روند اجرای طرح، افزود: با توجه به اهمیت موضوع آبرسانی به استان همدان، تمام توان، ظرفیت و امکانات موجود را برای به تکمیل و بهره برداری هرچه‌سریع‌تر این پروژه به‌ کار خواهیم گرفت. 

استاندار همدان افزود: بدون شک تعلل در اجرای طرح آبرسانی بین حوزه‌ای استان، نه تنها همدان را از بحران نجات نداده، بلکه منجر به هدر رفت زمان نیز شده است.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت طرح آبرسانی بین‌حوزه‌ای استان همدان، گفت: با توجه به اطلاع و درکی که نسبت به ضرورت انجام این پروژه و شرایط آب شرب استان داریم، تاکید می‌شود که این طرح هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

به گزارش ایرنا، پروژه آبرسانی بلندمدت(آبرسانی بین حوضه ای) تالوار به همدان طرحی موثر و راهگشا برای برون رفت دیار الوند از خشکسالی است که دولت سیزدهم کمرهمت بسته تا این طرح را پس از ۱۷ سال به بهره برداری برساند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تیرماه ۱۳۸۳ در سفر به همدان، حکم اجرای پروژه آبرسانی بلندمدت رودخانه تالوار(تلوار) به استان همدان را صادر کردند. رودخانه ای که از کوه‌های شمال غربی استان همدان سرچشمه می‌گیرد و پس از گذر کوتاه از کردستان، وارد استان زنجان می‌شود و پس از آن به رود «قزل اوزن» در استان گیلان و دریای خزر می‌ریزد.