شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#کانادا#منابع#سه شنبه

تحولات اوکراین؛

انفجار مهیب در خرسون/احضار کاردار کانادا در کی یف

انفجار مهیب در خرسون/احضار کاردار کانادا در کی یف

منابع خبری بامداد سه شنبه از وقوع انفجار مهیب در خرسون واقع در شرق اوکراین در پی حمله موشکی نیروهای اوکراینی به انبارهای مواد شیمیایی در این منطقه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مقامات منطقه خرسون در شرق اوکراین از انفجار یک انبار نیترات در نوا کاخوفکار درپی حمله نیروهای اوکراینی خبر دادند.

«ولادیمیر لئونتیف» رئیس اداره نظامی-شهری گفت که انبارهای حاوی نیترات درپی حمله نیروهای اوکراین در نوا کاخوفکار در منطقه خرسون منفجر شد.

بر اساس این گزارش، در این انفجار چندین نفر کشته و زخمی شدند و یک بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی نیز آسیب دیده اند.

لئونتیف افزود: انبارهای حاوی نیترات براثر این حمله منفجر شدند و تلفاتی بر جا مانده است. انفجارها ادامه دارد. ساختمان‌های مسکونی، یک بیمارستان و یک بازار آسیب دیده اند.

از سوی دیگر، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از احضار کاردار کانادا در کی یف در پی تصمیم اوتاوا برای بازگرداندن توربین های تعمیرشده خط لوله نورد استریم به آلمان خبر داد.

زلنسکی همچنین افزود که این تصمیم کانادا در مسکو به عنوان نشانه ضعف برداشت خواهد شد.

در همین راستا، وزارت امور خارجه اوکراین هم اعلام کرد که با احضار کاردار کانادا مراتب نارضایتی اوکراین از این تصمیم کانادا به وی ابلاغ شده است.

دولت آلمان هم پیش از این با بیان اینکه از انتقادات اوکراین در خصوص این توربین مطلع شده است، اعلام کرده بود که تحویل توربین تعمیرشده خط لوله نورد استریم ناقض تحریم های اقتصادی اروپا علیه روسیه نیست.