شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#برجام

مدیر اسبق اطلاعات آمریکا: توافق فراتر از برجام با ایران اتفاق نخواهد افتاد

 مدیر اسبق اطلاعات آمریکا: توافق فراتر از برجام با ایران اتفاق نخواهد افتاد

«جیمز کلاپر»، مدیر اسبق اطلاعات ملی آمریکا با بیان اینکه هر گونه توافق با ایران بایستی جامع‌تر از برجام باشد تصریح کرده که چنین توافقی حاصل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، این مقام سابق اطلاعاتی آمریکا تصریح کرد: «هر گونه توافق با ایران بایستی بر یک مبنای بسیار جامع‌تر استوار شود که اتفاق نخواهد افتاد.»

مذاکرات دوحه سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم تیر ماه بعد از سه ماه و نیم وقفه پس از مذاکرات وین، بین ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و با تسهیل گری انریکه مورا برگزار شد و در همین راستا علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی به دوحه سفر کرد.

مذاکرات دوحه روزهای هفتم و هشتم تیرماه برگزار شد. ایران و آمریکا در این مذاکرات دو روزه به صورت غیرمستقیم و با وساطت «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای برجام گفت‌وگو کردند.

آمریکا بعد از اتمام این مذاکرات مدعی شد که طرح پاره‌ای مطالبات فراتر از برجام عامل به نتیجه نرسیدن گفت‌وگوها بوده است. ایران، نتیجه‌بخش نبودن گفت‌وگوها را رد کرده است.

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

انتهای پیام