شهر خبر

به بهانه جنگ در اوکراین؛

فرانسه بودجه نظامی خود را به ۴۵ میلیارد دلار می رساند

فرانسه بودجه نظامی خود را به ۴۵ میلیارد دلار می رساند

وزیر دفاع فرانسه می گوید دولت متبوع وی به دنبال افزایش بودجه نظامی خود به بیش از ۳ میلیارد نسبت به سال قبل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه دفنس وان، دولت فرانسه در نظر دارد بودجه ارتش خود را برای سال ۲۰۲۳ به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

بنا به افشای صورت گرفته از سوی وزیر دفاع جدید فرانسه، دولت پاریس برای سال آینده میلادی بودجه ۴۴ میلیارد یورویی (۴۵ میلیارد دلاری) را برای ارتش پیشنهاد کرده است که ۳ میلیارد یورو (۳ میلیارد دلار) نسبت به بودجه سال گذشته افزایش از خود نشان می دهد.

«سباستین لکورنو» در جریان جلسه استماع روز ۷ ژوئیه در مقابل کمیته دفاعی مجلس ملی فرانسه، رقم پیشنهادی دولت را افشا کرد. این رقم درصورت تصویب برای بودجه ارتش فرانسه، تقریباً دو برابر میزانی خواهد بود که فرانسه پیشتر متعهد شده بود بودجه سالانه خود را بر مبنای آن افزایش دهد.

وزیر دفاع دولت فرانسه با پیش کشیدن بحث جنگ اوکراین تاکید کرد که فرانسه در شرایط حساسی در رابطه با جنگ جاری در اوکراین قرار دارد و حمایت پاریس از کی‌یف در دفاع از خود باعث شده تا ارتقاهای متعدد( در تجهیزات نظامی) مستلزم بودجه بیشتر باشد.

لکورنو افزود که ارتش باید مهمات و تجهیزات ارسالی به اوکراین و نیز جت های جنگنده ای که به کشورهایی مانند یونان صادر شده است، را تکمیل کند.

وزیر دفاع فرانسه گفت با توجه به جنگ هیبریدی در اوکراین، فرانسه باید در جهت بهبود قابلیت‌های خود برای مقابله با حملات سایبری، فضایی و سیستم‌های پهپادی اقدام کند.