شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#آمریکا#رئیس جمهور

نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج سی ینا نشان داد؛

بایدن اقبالی در میان هم حزبی های خود هم ندارد

بایدن  اقبالی در میان هم حزبی های خود هم ندارد

نتایج یک نظرسنجی تازه می گوید بیشتر هم حزبی های رئیس جمهور فعلی آمریکا ترجیح می دهند او بار دیگر برای حضور در انتخابات نامزد نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی های جدید در آمریکا حاکی از آن است که بیش از نیمی از حامیان حزب دموکرات خواهان حضور مجدد رئیس جمهور فعلی و هم حزبی خود در انتخابات ۲۰۲۴ نیستند.

نظرسنجی جدید روزنامه نیویورک تایمز و کالج سی ینا، که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد اکثر دموکرات های آمریکا از نامزدی مجدد «جوبایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور در سال ۲۰۲۴ حمایت نمی کنند. هم حزبی های بایدن اعلام کردند که نمی خواهند رئیس جمهور فعلی آمریکا برای انتخاب مجدد در انتخابات بعدی نامزد شود.

در حالیکه در ماه ژوئن کاخ سفید اعلام کرد بایدن برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا برنامه ریزی می کند، نتایج این نظرسنجی نشان داد در مجموع ۶۴ درصد از رای دهندگان حامی حزب دموکرات تمایل دارند که نامزد جدیدی از این حزب را در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آینده ببیند.

همچنین نظرسنجی مشترک نیویورک تایمز و سی ینا موید آن است که سیاست های دولت فعلی مستقر در کاخ سفید از اقبال مردمی اندکی برخودار است و تنها ۱۳ درصد از رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که کشورشان در مسیر درستی قرار دارد.

«پیتر بیکر» خبرنگار نیویورک تایمز نیز پیش از این در مطلبی به مسئله کهولت سن بایدن اشاره کرد و نوشت که مدیریت برنامه مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا چالش‌های مشخصی را با خود دارد. بیکر در مطلب خود آورده بود که با توجه به برنامه ریزی بایدن برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور، سن وی به موضوعی دردسرساز تبدیل خواهد شد.