شهر خبر

ابراهیم قاسمپور:

یقین پیدا کردیم اسکوچیچ نباید بماند/ کی‌روش اصلا مورد تایید نیست

یقین پیدا کردیم اسکوچیچ نباید بماند/ کی‌روش اصلا مورد تایید نیست

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: با صحبت هایی که در جلسه امروز صورت گرفت یقین پیدا کردیم دراگان اسکوچیچ نباید سرمربی تیم ملی ایران بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم قاسمپور سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره جلسه امروز این کمیته در خصوص ادامه فعالیت دراگان اسکوچیچ در قامت سرمربی تیم ملی ایران گفت: خبر بد این است متأسفانه زمان را از دست می‌دهیم. با این حال به جمع بندی رسیده ایم که در یکی، دو روز آینده از طریق فدراسیون فوتبال اعلام شود.

وی در خصوص عدم حضور دارگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ تاکید کرد: کمیته فنی صلاحیت آقای اسکوچیچ را تأیید نکرد. فدراسیون فوتبال تاکنون بررسی پرونده مربوط به حضور اسکوچیچ را به ما ارجاع نکرده، حالا نیز او را تأیید نکردیم.

قاسمپور در خصوص انتخاب جانشین برای اسکوچیچ یادآور شد: ما گزینه‌های داخلی و خارجی خود را معرفی کردیم، هیچ یک از اسامی مطرح شده را تأیید نمی‌کنم چون به جمع بندی نهایی نرسیده ایم حال اگر فدراسیون فوتبال صلاح دید اسامی که ما به عنوان اعضای کمیته فنی در اختیارشان قرار دادیم اعلام می‌کند.

او درباره عدم حضور میرشاد ماجدی در جلسه امروز تاکید کرد: ما امروز هم با آقای ماجدی و هم آقایان استیلی و مرتضی محصص تصویری صحبت کردیم. تمام اعضای کمیته فنی در این تصمیمی که گرفته شد نظرات شأن اعمال شد.

او درباره احتمال حضور کارلوس کی روش گفت: اجازه دهید در این باره صحبت نکنم تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که کمیته فنی تحت هیچ شرایطی او را تأیید نمی‌کند.

قاسمپور درباره نداشتن زمان کافی برای تفکرات سرمربی جدید در راستای موفقیت در جام جهانی ۲۰۲۲ ادامه داد: تصمیمی بود که گرفته شده است، روی آن هم بحث و مشورت زیادی شد. اکثریت قاطع کمیته فنی با ماندن آقای اسکوچیچ مخالف بودند. ۵ نفر حضوری بودیم و با سه نفر هم ارتباط تصویری گرفتیم.

او درباره تغییر دیدگاه خود نسبت به چند روز پیش که عنوان کرده بود زمان لازم برای تغییر اسکوچیچ نیست، گفت: قبلاً هم گفته بودم از ابتدا مخالف حضور اسکوچیچ بودم، الان هم مخالفم ولی چون زمان از دست داده ایم با اعضای کمیته مشورت کردیم به دلایلی که برایم مسجل شد به این جمع بندی رسیدیم. در جلسه امروز یقین پیدا کردم اسکوچیچ نباید بماند.

او در میزان خسارت مالی که برای پرداخت غرامت اسکوچیچ در نظر گرفته شده است، گفت: در جریان مسائل مالی نیستم. این موضوع هیچ ارتباطی به ما ندارد.

قاسمپور درباره دخالت ارگان‌های دولتی در برکناری اسکوچیچ تصریح کرد: هیچ دخالتی صورت نگرفت. در جلسه سه ساعته امروز بدون هیچ فشاری چنین تصمیم گرفتیم. شاید آقایان تصمیم بگیرند کسی دیگر را بیاورند اما ما تصمیم به خروج اسکوچیچ گرفتیم. نمی‌توانم بگویم گزینه نهایی ما داخلی یا خارجی است. فدراسیون صلاح بداند تصمیمات ما را اعلام می‌کند.